ProRail geeft koekje van eigen deeg na reactie over 'taalfout'

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Nadat ProRail een bericht plaatste op Twitter over het openbaar vervoer rondom Schiphol, dacht iemand hen te betrappen op een taalfout. En dat wilde de persoon in kwestie wél even laten weten. Webcare teams zijn natuurlijk er graag voor mensen hun service, issues en problemen, maar ze hebben nou eenmaal ook vaak met negatieve reacties te dealen. En dan ontstaat er wel eens een situatie zoals deze, want ProRail reageert.

Dit is het bericht dat ProRail onlangs op Twitter plaatste.

En daar was Kees, die de Nederlandse spoorwegbeheerder graag even een lesje wilde leren.

Maar wat Kees kan, dat kan ProRail ook. En dus kwam het webcareteam met een reactie.

En daar kunnen mensen wel om lachen.

Toch wil Kees graag het laatste woord hebben.

En tot slot is het niet de eerste keer dat webcare teams op Twitter een corrigerende tik uitdelen.

Hornbach is ook lekker scherp
Kom maar niet bij de politie

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie