Premium

Advertentie-inkomsten Mecom blijven hard dalen

De reclame-inkomsten daalden in de eerste zes maanden van 2014 met 22 procent naar 116 miljoen euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Nederland daalden de advertentie-inkomsten naar 76,7 miljoen, een daling van zo&;n 16 procent. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde halfjaarcijfers van Mecom, moederconcern van Wegener. In Nederland - het grootste deel van Mecom - daalde het inkomen van 239,9 miljoen naar 224,2 miljoen.

De inkomsten uit de lezersmarkt daalden met 1 procent van 192 naar 190 miljoen euro.

Ondanks de forse teruggang in advertentie-inkomsten, steeg het bruto resultaat (EBITDA) van de hele groep met 8 miljoen euro naar 38.8 miljoen. Die stijging is geheel en al toe te rekenen aan Nederland, want het resultaat van de activiteiten in Denemarken daalde juist. Het Nederlandse EBITDA steeg dan ook van 23 naar 33 miljoen euro.

Mecom voert forse kostenbesparingen door onder de naam ‘Operatie Phoenix&;. Het wist de kosten met 39 miljoen euro te verlagen ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Dat is een besparing van 11 procent.

Vorige maand werd bekend dat De Persgroep Mecom - en daarmee de Wegener-dagbladen - .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie