BannerTracker: kijktijd banners valt tegen

De kijktijd van banners valt tegen, zo concluderen Twist en Hottraffic uit een onderzoek met de BannerTracker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twist (de digitale tak van Kobalt) en Hottraffic (zusterbedrijf van MeMo²) hebben de eerste online campagne voor een adverteerder uitgezet waarbij de BannerTracker meeloopt. Aanleiding was de discussie over de prijs-kwaliteit verhouding van een aantal bannerposities op sites uit het -netwerk naar aanleiding van een onderzoek door Hottraffic.

De BannerTracker maakt inzichtelijk hoeveel kwalitatieve vertoningen van minimaal 5 seconden kunnen worden gedestilleerd uit 1000 ingekochte impressies. Het aantal kwalitatieve opportunity-to- see’s dus. Deze gevalideerde standaardmethodiek is aan de campagne toegevoegd om resultaten tussen posities en uitgevers te vergelijken en realtime te optimaliseren.

Voorlopige resultaten wijzen uit dat de gemiddelde exposuretijd (in beeld) van alle posities op zo’n 20 seconden ligt, maar in het slechtste geval op nog geen 5 seconden. Verder blijkt dat gemiddeld 59 pct van alle ingekochte impressies resulteert in een kwalitatieve opportunity-to-see, maar in het slechtste geval nog geen 25 pct. Ook zijn de verschillen tussen uitgevers groot.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie