DigitasLBi gaat mee in online hetze tegen Dolce & Gabbana

Het marketingbureau laat een week de 'D en de G' weg uit de merknaam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Domenico Dolce en Stefano Gabbana werden het doelwit van een publieke klopjacht -  - nadat ze enkele controversiële uitspraken hadden gedaan tegenover een Italiaans tijdschrift.

Volgens Dolce zijn IVF-kinderen synthetisch, komen ze voort uit baarmoeders die te huur zijn en is de enige familie de &;traditionele&; familie. Ook zouden homostellen geen kinderen mogen adopteren. &;Het leven heeft een natuurlijke flow die niet verstoord mag worden.&;, aldus Dolce.

Snel daarna barstte de kritiek los op sociale media en kregen criticasters bijval van bekende mensen als Elton JohnRicky Martin en Perez Hilton.

 

Digitas LBi
In reactie op de hetze besloot DigitasLBi - onderdeel van Publicis Groupe - symbolisch de &;D en de G&; weg te laten uit de bedrijfsnaam: iitas LBi. Tony Weisman, CEO DigitasLBi North America en Ronald Ng, Chief Creative Officer DigitasLBi North America lanceerden de actie met de onderstaande memo:

Folks,

Tony and Ronal N here.

Yes, Ronal is dropping the D and G from his name. I&;m dropping my middle initial (G). And for the next week, DigitasLBi is, too.

You&;ve probably heard about the recent controversy surrounding Dolce & Gabbana&;s comments on IVF and (their idea of) &;traditional&; family. It&;s caused a global uproar, largely led by Elton John&;s pledge to .

And today, we&;re taking a stand – to support Elton&;s movement. To support diversity, acceptance, family – in all its forms.

To .

Shortly, we&;ll change our name (meet: "iitasLBi") across our social channels, office signage, and email signatures (artwork below, so you can, too).

Join us in taking a stand. In celebrating equality and diversity. In dropping D and G.

- Tony & Ronal (Ronald Ng)

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie