Premium

Dit interne manifest van Albert Heijn wordt de basis voor externe communicatie

Dit is het verhaal van Albert Heijn aan zijn medewerkers.

Albert Heijn maakte een intern manifest voor zijn medewerkers. In een film van meer dan 15 minuten komen medewerkers, toeleveranciers en klanten aan het woord. Kippenboeren, vakkenvullers, garnalenpellers, tuinders… De centrale boodschap van de retailer aan zijn werknemers: dit zijn hun verhalen, zodat je weet voor en met wie je werkt, en waar het voedsel in de schappen vandaan komt.  CEO Wouter Kolk refereert in de inleiding aan de geschiedenis van Albert Heijn, die de eerste supermarkt van Nederland startte met producten voor ‘arm en rijk’.

Het manifest dient als basis voor de verdere communicatie van de retailer, aldus woordvoerder Menno van der Vlist: ‘We wilden eerst intern beginnen voordat we hier iets van in de buitenwereld terug zouden zien. Deze film, met zijn inhoud, is onderdeel van een grotere beweging waar Albert Heijn al een tijd mee bezig is. Kijk bijvoorbeeld naar de Tumblr-activatie van vorig jaar, 365-dagen, die speelde hier ook al op in.’

Op lees je sinds een jaar verhalen van mensen die net boodschappen hebben gedaan bij Albert Heijn. De supermarkt wil hiermee variatie in de dagelijkse boodschappen promoten. Albert Heijn heeft de afgelopen tijd zijn assortiment ook flink aangepast met gezonde(re) en .

Vormt deze content de basis van de nieuwe campagne, en wanneer kunnen we de nieuwe campagne verwachten? Van der Vlist: ‘De kans dat je deze content op korte termijn in de externe communicatie voorbij zal zien komen, is heel sterk aanwezig.’

Het manifest is gemaakt door TBWA/Neboko.  Internal branding-specialist Marc van Eck zag de film .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie