'Even Apeldoorn bellen' reclameklassieker aller tijden

Met bijna een derde van de stemmen hebben bezoekers van de tentoonstelling ReclameKlassiekers de langlopende campagne ‘Even Apeldoorn Bellen’ gekozen tot reclameklassieker aller tijden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week ontving een afvaardiging van Centraal Beheer Achmea de prijs uit handen van Jan Knaap van het ReclameArsenaal, de organisatie achter de tentoonstelling. Op nummer twee eindigde Petje Pitamientje van Calvé en op drie De olifant van Rolo.

Vanaf het begin van de op 17 december vorig jaar brachten in totaal 2.442 bezoekers hun stem uit op een van de 150 reclameklassiekers die in de Beurs van Berlage te zien zijn. De helft van alle stemmen ging naar de top 3; bijna 30 pct naar Centraal Beheer, ruim 10 pct naar zowel de nummers 2 (Calvé - Petje Pitamientje) als 3 (Rolo – Olifant). De nummers 4 tot en met 10 kregen elk 3,5 tot 5,5 pct van de stemmen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie