Heineken denkt 200 miljoen extra klanten te trekken met sponsoring Formule 1

Heineken stapt in de Formule 1. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid.

Heineken verbindt zijn naam aan de Grand Prix van Monza in Italië van begin september. Volgend jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken.

Dat is donderdag bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden. De Formule 1 en de bierbrouwer geven geen financiële details van de overeenkomst. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid. &;Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1&;, wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. &;Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.&;

De komst van Heineken volgt een maand na de zege van Max Verstappen in de Formule 1. Di Tondo hield in het midden of de successen van de talentvolle Nederlander iets met de toetreding tot de Formule 1 te maken hebben. &;Dit was voor ons het juiste moment om in te stappen&;, zei de marketingdirecteur.

Heineken is al prominent aanwezig tijdens de Grand Prix van Canada. De boarding van de autorace kleurt groen en laat de naam van de biergigant in grote letters zien. Het biermerk verschijnt voorlopig niet op de auto&;s. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie