Mecom: advertentieopbrengsten Nederland -20%

Wegener-eigenaar Mecom meldt een daling in Q1 van de advertentieopbrengsten van 20 procent in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De daling in Nederland was minder hard dan in Denemarken, waar het krantenconcern de advertentieomzet met 38 procent zag afnemen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De advertentieopbrengsten van het concern daalden daarmee in totaal 27 procent.

De totale omzet van de groep ging met 13 procent achteruit: in Nederland 9 procent, in Denemarken 19 procent. Mecom zag wel het bedrijfsresultaat met 5,2 miljoen euro stijgen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dat was vooral door de lopende kostenbesparingsprogramma&;s, zo bleek uit een tussentijds handelsbericht. In Nederland realiseerde Mecom een kostenbesparing van 14 procent en in Denemarken van 20 procent. De Nederlandse activiteiten droegen 5,5 miljoen euro bij aan het resultaat, terwijl er in Denemarken sprake was van een lichte daling.

Mecom meldde verder op 27 maart zijn eerder aangekondigde herfinanciering te hebben afgerond. Als gevolg hiervan nam de totale schuldenlast eind maart met 6,3 miljoen euro af tot 31,8 miljoen euro. Het concern verwacht voor het hele jaar een onderliggend bedrijfsresultaat van 74 miljoen euro, vergelijkbaar met dat in 2013.

Limburg Media Groep 
Mecom is nog steeds in gesprek over de uitwerking van de beoogde overname van de Limburgse dagbladen De Limburger en het Limburgs Dagblad door de Belgische uitgever Concentra. Op 13 februari tekenden Concentra, Mecom en de RvC van LMG een .

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie