Q-music blijft groeien

Stijgers en dalers in de radioranglijst: Q-music maakt wederom forse sprong en Sky Radio neemt derde plaats over van 3FM.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De sterkste stijgers in marktaandeel in de luisterperiode augustus-september zijn Q-music, Sky Radio, Radio 10 en 3FM. De versnelde opmars die Q-music heeft ingezet is nog niet ten einde. Maakte het in de vorige twee rapportageperioden nog uitzonderlijke sprongen van 2,2 en 1,8 procent ten opzichte van dezelfde perioden het jaar ervoor, nu stijgt Q-music met 2,1 procent naar een marktaandeel van 8,9 procent. Het bestendigt daarmee de vijfde plaats die per juni-juli van Radio 2 afpakte. De stijging ten opzichte van juli-augustus van dít jaar mag er ook zijn: +0,7 procent.

 

Derde plek
Sky Radio groeit 1,0 procent in marktaandeel en komt daarmee de top drie binnen ten koste van 3FM: 10,1 procent. De terugkeer in de ether van Radio 10 (september) is zichtbaar in de luistercijfers. Het marktaandeel groeit van 2,7 naar 3,3 procent marktaandeel: +0,6 procent (een plus van 0,2 procent ten opzichte van de voorgaande rapportageperiode). Ook 3FM maakt een goede sprong: van 9,5 naar 10,0 procent. Omdat Sky Radio harder groeit, zakt de popzender een plaats in de ranglijst.

 

Koppositie
ORN Radio houdt de koppositie. Het groeit met 0,1 procent, van 11,1 naar 11,2 procent marktaandeel.

 

Dalers
De sterkste dalers zijn Radio Veronica, 538, Radio 1 en 100%NL. De eerste gaat met 1,3 procent onderuit, van 6,1 naar 4,8 procent (-1,3 procent). Ten opzichte van juli-augustus moet Radio Veronica een half procent inleveren. Het lijkt dat er iets moet gebeuren bij Radio Veronica. De luistercijfers dalen vanaf februari-maart (op één rapportageperiode na) structureel. 538 moet een procent inleveren ten opzichte van vorig jaar en 0,4 procent ten opzichte van juli-augustus. Radio 1 daalt van 8,2 naar 7,5 procent (-0,7 procent) en 100%NL zakt met 0,6 procent van 4,9 procent naar 4,3 procent (-0,6 procent).

Bron: NLO/GfK Intomart (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie