Premium

Q-music doet mee in top luisteronderzoek

Q-music maakt in de periode juni-juli 2014 een opmars. De zender groeide 0,4 procent in marktaandeel en komt uit op 9,2 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarmee gaat de zender steeds meer meedoen in de top van het luisteronderzoek. Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK die zojuist bekend zijn gemaakt.

Marktleider Radio 538 blijft op 11.5%. 3FM staat tweede met 10.3% (was 10,5%) en op een derde plaats staan de ORN-zenders met 9,7 (gelijk aan de vorige periode). Sky Radio ziet het aandeel iets afnemen naar 9,5% (-0,1)

Dan volgt Q-music met 9,2 procent, Radio 2 ziet het aandeel dalen: -0,2 naar 8,5%. Radio 1 is door WK en Tour de France veel beluisterd en ziet het aandeel 0,8 groeien naar 7,9%.

E Power Radio moet terug van 5,1 naar 4,8. Radio Veronica daalt met 0,4 procent naar 4,2. Ook Radio 10 komt op 4,2 (-0,2). 100%NL blijft op 3,9% steken.

Overige zenders:
Radio 5 2,8 (-0,1)
Radio 4 1,8 (-)
Slam!FM 1,7 (-0,1)
Classic FM 1,4 (-0,1)
Arrow Classic Rock 1,2 (+0,2)
BNR Nieuwsradio 0,8 (-)
Sublime FM 0,5 (-0,1)
Radio 6 0,3 (+0,1)

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is het aandeel van 538 met 0,5 procent gestegen. 3FM blijft dan gelijk en ORN ziet het aandeel dan 1,2 procent dalen 11,7 (-2,0). Q-music is de grootste stijger met 0,6 procent. 
 

 

Zie verder

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie