SKO en GfK verlengen contract Kijkonderzoek nu al

SKO en GfK braken het huidige contract, dat liep tot en met 2015, open. De partijen gaan met elkaar in zee tot en met 2017.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

SKO en marktonderzoeksbureau GfK breken het contract van het kijkonderzoek open om het te verlengen en uit te brengen tot en met 2017. SKO: ‘Hiermee wordt het mogelijk om het om het onderzoek nog beter aan te laten sluiten op het veranderende kijkgedrag van de Nederlander.’

SKO zegt dat de belangrijkste innovaties in het nieuwe contract zijn: het vernieuwen van de metertechnologie in de huishoudens; extra maatregelen om panelkwaliteit op hoog niveau te houden en het meten van uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na uitzending van programma’s. SKO zegt in het najaar uitgebreid te zullen communiceren over de vernieuwingen in het Kijkonderzoek.

Quotes
Directeur SKO Bas de Vos: ‘Televisiekijken vormt nog steeds het hart van het videogedrag van de Nederlandse consument. Daarom is het voor SKO van zeer groot belang om naast de nieuwe online initiatieven die we ontplooien, absolute zekerheid te hebben over de kwaliteit van het Kijkonderzoek. Door de innovaties in het project, waar we dit jaar al mee beginnen, stellen we dat zeker.

Liesbeth Nekkers, Research Director TV and Radio bij GfK: ‘Wij zijn erg verheugd met het nieuwe contract. De televisiewereld is flink in beweging door de digitalisering en mobilisering van content en devices. De innovaties in dit contract stellen ons in staat om nieuwe vormen van kijken te meten dan wel te koppelen aan de huidige kijkcijfermeting.

Over SKO
Sinds 2002 is Stichting KijkOnderzoek (SKO) verantwoordelijk voor het onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking. SKO is verantwoordelijk voor de rapportering en de controle van de kijkcijfers en voor aanpassingen en innovaties in de methode van het kijkonderzoek.

SKO is in 2013 gestart met de ontwikkeling van een platform-onafhankelijke meting voor video. Hiermee speelt SKO in op het veranderende kijkgedrag van de Nederlander: de groeiende penetratie van online devices voor het kijken naar video maakt dat louter het traditionele meten van televisiecontent op televisie niet langer afdoende is. Het meten van kijkgedrag met betrekking tot professionele online content en online commercials zal SKO in staat moeten stellen de bestaande kijkcijfers uit te breiden en zo uitspraken te doen over het totale kijkgedrag, online en offline, het VideoTotaal.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie