Premium

Tot nu toe 22 shortlistvermeldingen voor Nederland bij Eurobest 2014

Met nog twee categorieën te gaan, staat Nederland op 22 vermeldingen bij Eurobest 2014.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

22 shortlistvermeldingen. Dat is de tussenstand na de eerste juryronde bij Eurobest in 14 categorieën. Er volgen nog shortlists in twee categorieën: Craft Film en Integrated.

Wieden + Kennedy Amsterdam voert de lijst aan met zes vermeldingen op de shortlist. DDB & Tribal Amsterdam volgt met vier vermeldingen. Er zijn vier bureaus die tot nu toe op twee vermeldingen staan en dat zijn Achtung!, Ogilvy & Mather, FHV BBDO en Blyde.

Nederland wist niet tot een vermelding te komen in de volgende vier categorieën: Direct, Mobile, Print en Promo & Activation.

Hieronder de shortlistvermeldingen per categorie:

Branded Content & Entertainment
, Vodafone Netherlands, Achtung! Amsterdam (twee keer op de shortlist)
The Legendary Posters, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam

Design
The Legendary Posters, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Concept Briquette, DDB & Tribal Amsterdam, DDB & Tribal Amsterdam

Film
The Odyssey, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Why wait until it’s too late? (versie Mark en versie Leo), Dela, Ogilvy & Mather Amsterdam (twee keer op de shortlist)
There&;s power in every game, Powerade, Wieden + Kennedy Amsterdam
Don’t let this become his story, War Child, Doom & Dickson Amsterdam
Heineken Response on the Film Authenticity, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam

Interactive
Google Night Walk, Google, 72andsunny Amsterdam
Life Size Messi, Electronic Arts, Wieden + Kennedy Amsterdam
Schiphol destination unknown, Amsterdam Schiphol, FHV BBDO

 

Media
, Heineken, DDB & Tribal Worldwide (mediabureau is Starcom Amsterdam)
Dead Man Tweeting, ALS Foundation Netherlands, Publicis Amsterdam (mediabureau is Starcom Amsterdam)
[Niet uit Nederland, maar wel met betrokkenheid van een Nederlands mediabureau: – Dance More Drink Slow, Heineken, Publicis Milan, mediabureau is Starcom Amsterdam]

Outdoor
The 3D Elephant Petition, World Animal Protection, FHV BBDO

PR
First Concert, Vodafone, Blyde Amsterdam (twee keer op de shortlist)

Innovation
, Centraal Museum Utrecht, Rhinofly

Radio
Girlfriend, Tomtom, DDB & Tribal Amsterdam
Kate, Tomtom, DDB & Tribal Amsterdam

 

Het Nederlanse MediaMonks werkte mee aan drie campagnes die tot nu toe goed zijn voor in totaal acht shortlistvermeldingen. (BIC-The Universal Typeface Experiment, Google-Night Walk in Marseille en IKEA-Where Good Days Start).

2014 wordt gehouden in Helsinki van 1 tot en met 3 december.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie