Starbucks levert nieuwste Twitter-misser

(GB) Een Twitter-actie van Starbucks in het VK loopt uit op een fiasco. Twitteraars kapen de hashtag #SpreadtheCheer om ongenoegen over vermeend belastingen ontduiken van de Amerikaanse koffieketen te uiten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

foto:

Koffieketen Starbucks ligt in het VK al enige tijd onder vuur wegens vermeend creatief boekhouden en daardoor het omzeilen van miljoenen Britse ponden aan belastingen. Deze controverse valt samen met de sociale media campagne .

Starbucks sponsort een ijsbaan bij het Natural History Museum. Om het vrolijke vertoeven kracht bij te zetten, worden bezoekers gestimuleerd hun gedachtes over de feestmaand te delen via Twitter. Deze zijn dan direct te zien op een groot scherm naast de ijsbaan, ook voor niet-Twitteraars.

Helaas voor Starbucks werd de kans gegrepen om kritiek te uiten over de belastingperikelen van de koffiegigant.

Lees meer Twitter-missers .

bron: Campaign, PR Daily

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie