Top-5 Internet Trends van Mary Meekers 2013

Mary Meekers gaf weer een fantastische presentatie over de internet trends op D11. 117 slides! Dat is behoorlijk veel, dus hier mijn top 5 Internet Trends die je moet weten. Kijk naar je eigen online business en ga er serieus mee aan de slag. Of.. kijk hoe de concurrentie het gaat doen. Anyway, we zien groei, groei en nog eens groei in tijden van economische malaise.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Ondanks groei blijft Mobile Advertising 70% achter.
2. Snapshot is snelst groeiende ‘sharing’ dienst.
3. 25% internet verkeer is mobile in 2014.
4. Facebook Mobile ads neemt budget van desktop over.
5. Tijd op internet en mobiel groter dan TV in China.

Mobile Advertising blijft 70% achter op onlineOndanks de enorme opportunity om Mobile te monetizen blijft Ad spent sterk achter vergeleken uitgaven voor (relatief) print en TV. Uiteraard zijn er twee uitdagingen: het verdienmodel achter mobile en het bereik. Dit brengt ons bij de volgende punt.

25% internet verkeer is mobile in 2014Wereldwijd is 15% van het internetgebruik mobiel. Dit is een groei van 30% ten opzichte van een jaar ervoor. In 2014 laat de trendlijn zien dat we 25% procent van het internet via mobiele devices zal gaan. Elke digital marketeer die tegen die tijd 25% van zijn omzet via mobiele devices doet (t.o.v. internet), die wordt denk ik hoogstpersoonlijk genoemd in de presentatie van Mary Meekers. De enorme stijging van Tablet verkopen is hier een grote driver, richt je hier ook op.

Snapchat is snelst groeiende ‘sharing’ dienstMary geeft aan dat per dag zo’n 500 miljoen foto’s worden gedeeld. En we zijn pas aan het begin van het sharing tijdperk, waarin foto’s nu ‘hot’zijn, maar ze verwacht veel van video’s, sounds en data. Het aantal foto’s die worden gedeeld zal in 2013 verdubbelen ten opzichte van 2012 en de grootste groei komt van Snapchat. Als je het nog niet kent, het is weer een nieuwe variant op fotosharing. Je kunt foto’s bewerken met tekeningen, tekst en een tijd toevoegen. Het opvallende is dat de foto’s wel worden gedeeld met vrienden, maar niet worden getagd of vindbaar zijn. Net als het verschil tussen berichten op Facebook en Whatsapp. Delen “privé” wordt dus steeds populairder.

Facebook Mobile ads neemt budget van desktop over.Waar we vorig jaar nog huiverig waren over Facebook mobile advertising, laten de nieuwe cijfers zien dat de Ad ARPU van Facebook mobile sterk groeit en deels ten kosten gaat van de Desktop Ad ARPU. Facebook heeft hier dus goede stappen in gezet. Zelf merk ik inderdaad ook veel meer ads te zien als ik mijn iPhone app gebruikt. Facebook lijkt binnen haar ecosysteem mobiel wel te kunnen omarmen, dit terwijl veel alle andere advertising oplossingen mobiel nog niet zo succes kunnen maken (zie punt 1 over mobile advertising).

Tijd op internet en mobiel groter dan TV in ChinaHet is geen geheim meer. Het gebruik van internet en mobiel is enorm in Azië. Niets nieuws, maar het moet toch kansen bieden. Ik wilde graag deze trend nogmaals benoemen omdat zij sneller groeien en vooruit lopen… onze toekomst? In landen als China wordt internet meer benaderd door mobiele telefoons and desktops. In Zuid-Korea komen meer zoekopdrachten binnen via mobiel dan internet.

Mijn conclusie:Start een start-up in (private) sharing content mobile first dienst in de VS maar richt je op de Aziatische markt. Richt je op Android als ontwikkelplatform en adverteer via Facebook mobile. Geen garantie op succes, maar wellicht haal jij ons uit de recessie en mag je te gast komen bij Alexander Klöpping. Dat is het al waard, toch?

Vind hier links naar de presentatie + video van Mary Meekers:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie