In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014
Zou elke ondernemer Amerika niet willen veroveren? Living the American Dream? In Amerika kent succes geen plafond en is Silicon Valley het centrum van de meest succesvolle bedrijven ter wereld.
“Leuk zo’n mobiele site, maar wat draagt het bij?" Herken je dit? Nou, die tijden zijn voorbij.
KLM presenteerde gisteren haar nieuwe mobiele game "Aviation Empire", een simulatiespel voor op smartphones en tablets waarmee KLM de speler met fantastische 3D beleving de luchtvaartmaatschappij zelf laat opbouwen. Start jouw avontuur in de begin jaren twintig van de vorige eeuw. Geniet van de KLM geschiedenis terwijl je jouw spel uitbreidt naar nieuwe bestemmingen, tarieven optimaliseert om vluchten vol te krijgen en reizigers tevreden houdt. Waarom een mobile game van KLM zou je denken?
Mary Meekers gaf weer een fantastische presentatie over de internet trends op D11. 117 slides! Dat is behoorlijk veel, dus hier mijn top 5 Internet Trends die je moet weten. Kijk naar je eigen online business en ga er serieus mee aan de slag. Of.. kijk hoe de concurrentie het gaat doen. Anyway, we zien groei, groei en nog eens groei in tijden van economische malaise.
Je herkent het vast wel.
Gisteren presenteerde John Tacken, interim projectmanager bij Eredivisie Live tijdens Den Haag Tele hun nieuwe project ‘Connected Stadiums’. Het is een onderzoeksproject met als doel om in augustus 2013, bij de start van het nieuwe seizoen, met minimaal één stadion te beginnen (pilot). Bezoekers kunnen dan tijdens de wedstrijd via een app een “second screen” gebruiken. De grote uitdaging is uiteraard een goede netwerkdekking. Wat kunnen we verwachten van de content?
Pathé mobiel bereikte onlangs een mijlpaal van 1 miljoen verkochte tickets. Wat kunnen wij leren van het suscces van de Pathé app?
Google kondigde eerder deze maand de lancering van ‘geoptimaliseerde campagnes’ aan. Een upgrade van Google Adwords waarmee verschillende apparaten onderdeel worden van één campagne. Voorheen was het gebruikelijk om apart voor mobiel een adwords campagne op te zetten, nu valt mobiel binnen de campagne en is het een onderdeel van de apparaten waarop een advertentie wordt getoond. Google noemt het de eerste stap om te helpen om campagnes overzichtelijk te maken en gemakkelijker te beheren.
De titel klinkt vast verwarrend, eigenlijk begreep ik de Vine app zelf ook niet direct. Echter de berichten over deze app in de media trokken mijn aandacht dus ik ging op onderzoek uit. Het blijkt dat zowel Apple en Facebook de Vine app enigszins uit het zonlicht willen houden vanwege de video post vrijheid. Gebruikers kunnen van alles uploaden en ja, dit kan pornografisch zijn.
Als mobile marketeer ben ik dag en nacht bezig met mobiel.