Bloedeloos adverteren voor verkeersveiligheid

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verkeersveiligheidspotjes maken, het lijkt zo simpel. Heftige botsingen en veel bloed. Ik heb er heel wat langs zien komen de afgelopen jaren en als je ze allemaal achter elkaar zou zetten heb je een spannende horrorfilm.
Deze week kwam in contact met Neil Hopkins, de Communications Manager van het Engelse Sussex Safer Roads Partnership. Zij kwamen afgelopen week met de campagne . Zonder verschrikkelijke beelden en zonder bloed. Spectaculair is de campagne niet maar iedereen die ik het laat zien komt met "Wow".

Director Daniel Cox: “It was central to the development of the project that we root the concept of wearing a seat belt firmly in the family domain, and create the advert so that it could be viewed by anyone of any age. Children are so important as opinion formers within their family that we felt it imperative to have a child take a pivotal role in relaying our message.”

Neil Hopkins, Communications Manager: “Embrace Life deals with the non-wearing of seatbelts by both drivers and passengers – which continues to be an issue not only in Sussex, but across the entire United Kingdom and EU, despite many years of high profile campaigning.”

Helaas geen YouTube embed hier. Want bij Sussex Safer Roads willen ze graag alle traffic naar de eigen website. Dat werd een aardige discussie met ze. Het gaat niet om pageviews, het gaat om bereik. Dat drong wel door maar pas toen verschillende YouTube gebruikers de video zelf gingen publiceren kwam men in actie. Op dit moment is de video nog niet live op YouTube maar dat zal niet lang meer duren.

Update: De video staat nu op YouTube en dus ook hier:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie