Oudvrouwtje en de zeven kinderen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Niet lang geleden in een schoolbus hier ver vandaan waren eens een groep kinderen die het nodig vonden , de 68 jarige begeleider van hun busreisje, tot huilens toe te kwellen met mensonterende opmerkingen en achterlijke kwetspartijen. Je weet wel, dingen die kinderen zoal doen.

Nu staat het internet vol met dit soort verhalen, maar zelden wordt zo’n verhaal spontaan wereldwijd opgepikt. Er werd zelfs een heuse donatiepagina in het leven geroepen om deze mevrouw een vakantie aan te kunnen bieden.

Gelijktijdig met dit aangrijpende verhaal werd de titanium leeuw in de category “activation” uitgereikt aan CP+B met hun campagne voor American Express. Zo werd in Amerika, na de drukste shop-dag van het jaar “Black friday”, een nieuwe dag in het leven geroepen om kleine winkeliers een hart onder de riem te steken. Small Business Saturday werd door de landelijke media opgepikt, waarna de dag een eigen leven begon te leiden, Obama himself zijn fiat gaf om de dag officieel te registreren en meer dan hondermiljoen Amerikanen die zaterdag hun boodschappen deden bij de slager om de hoek.

En Karen Klein? Die gaat met een bedrag van $654,662 dollar niet op vakantie, maar met een goed betaald pensioen. Dit is de kracht van authenticiteit. Consumenten zijn vandaag de dag best bereid in sprookjes te geloven, ze zijn echter veel beter geworden in het herkennen van wat ‘echt’ is en wat niet. Bedrijven die dat inzien snappen de toekomst van reclame. En met dit soort campagnes leven we nog lang en gelukkig.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie