Waarom digitale coupons?

Nederlanders zijn gek op kortingen en speciale aanbiedingen! Zo blijkt uit onderzoek van de Telegraaf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit het onderzoek blijkt dat 49,6% van de Nederlandse consumenten een vermindering van de prijs aantrekkelijk vinden en 21,7% een percentage korting wel attractief. Een cadeau wordt zelfs door 64% van de vrouwen en door 36% van de mannen erg op prijs gesteld! Niet voor niets dat de digitale coupons als promotiemiddel steeds populairder worden. Met digitale coupons kan immers perfect ingespeeld worden op die (mobiele) klantbehoeften.

Een eigen digitaal couponplatform bouwen is voor de meeste MKB ondernemers echter een brug te ver. Reden waarom het digitaal verspreiden van aanbiedingscoupons meestal wordt gedaan via algemene coupon brookers zoals Groupon, Scoupy en anderen. Coupon distributiesystemen voor (meestal grote) adverteerders. Het nadeel van deze systemen is dat de aanbiedingen van de individuele adverteerders bij elkaar staan en onder de merknaam van Groupon en Scoupy b.v. worden gepubliceerd. Daar komt nog bij dat ze relatief kostbaar zijn en de functionaliteit(en) beperkt.

Sinds kort kan het ook anders. Met een uitgebreid coupon-/loyaltysysteem dat werkt op basis van licenties. Je huurt als het ware de techniek in om zelf (of geholpen) mobiele- of digitale coupons aan te (laten) maken en te distribueren.

Consumenten zijn tegenwoordig bijna altijd verbonden met het internet en maken zowel thuis als onderweg steeds meer gebruik van een smartphone of tablet om onder meer (lokale) informatie te vinden over acties, speciale aanbiedingen of kortingen.

  • De consument vindt promoties en aanbiedingen van een bekende aanbieder leuker, zeker als er een game-effect aan toe wordt gevoegd.
  • Een in de eigen huisstijl gepersonaliseerde coupon valt meer op en wordt door de consument veel beter beoordeeld dan een coupon uit een algemeen couponsysteem.
  • De eigen digitale coupon is snel en flexibel inzetbaar en kent verschillende toepassingsmogelijkheden, waardoor ze aantrekkelijk blijven.
  • Een couponaanbieding in eigen beheer maakt het mogelijk om een aanbieding op elk gewenst moment via verschillende media naar de eigen bekende doelgroep(en) te verspreiden.
  • Een eigen systeem maakt het mogelijk om de bekende sociale contacten te motiveren de coupon te delen met hun contactkringen, vrienden of volgers.
  • De keuze voor een product of dienst wordt vooral bepaald door de acceptatie of aanbeveling van de sociale groep. De eigen digitale coupon kan op meerdere, zowel digitale- als op traditionele gedrukte mediakanalen en gericht worden ingezet.
  • Het bereik van de aanbieding via traditionele media (krant, flyer , folder etc.) kan enorm vergroot worden door een verbinding via een QR code of weblink op de uiting te maken naar de digitale coupon. Hierdoor wordt het bereik en de effectiviteit van een campagne aanzienlijk vergroot en bovendien meetbaar.
  • De kosten kunnen beperkt blijven tot de prijs voor de licentie van de (web based) coupon software.
  • Een couponaanbieding wordt exclusief door de aanbieder, zonder omringende, concurrerende (grote) aanbieders gepubliceerd. De aandacht voor de aanbieding wordt daardoor niet verzwakt door het aanbod van andere aanbieders.
  • En last, but not least: Er zijn geen z.g. transactiekosten per afgesloten deal aan derden verschuldigd. Tenzij anders wordt afgesproken natuurlijk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie