ING en Postbank naar drukke winkelstraat

De combinatie van ING Bank en Postbank wil zijn nieuwe ’bankshops’ vestigen in de drukste winkelstraten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zegt Nick Jue, de bestuursvoorzitter van de nieuwe bankcombinatie, tegen De Financiële Telegraaf. ‘Wij willen ons daar vestigen waar het zwart ziet van de mensen.’ Een deel van de huidige kantoren ‒ die vóór 1 januari 2009 sowieso allemaal verbouwd worden ‒ wordt daarom ook verplaatst. Klanten moeten bij de bank terechtkunnen als ook de omringende winkels open zijn.

Op 1 januari 2009 maken ING Bank en het merk Postbank plaats voor ’ING Leeuw’, zoals Jue het nieuwe label noemt. Jue: ‘Het gedrag van de consument verandert enorm. Hij wil service, service, service, maar wil er niet voor betalen. Ook bezoeken onze klanten gemiddeld drie keer per week de bank, maar wel via internet.

De belangrijkste uitdaging is evenwel de klanten ‒ en dan met name die van de Postbank ‒ ervan te overtuigen dat er voor hen eigenlijk niet zo veel verandert. ‘Daarom blijven de giro-enveloppen gratis en houden mensen hun eigen rekeningnummer.’ Ook de vertrouwde commercials met Jan Mulder zullen voorlopig nog niet verdwijnen. Wel zullen de reclame-uitingen van de twee banken het komende jaar ‘naar elkaar toegroeien’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie