Talpa Network en Viaplay Group sluiten strategisch contentpartnership, SBS9 wordt Viaplay TV  

Talpa Network krijgt toegang tot een selectie van het sportaanbod uit het portfolio van Viaplay, zoals Formule 1.

John de Mol
ANP

Talpa Network sluit een strategisch contentpartnership met Viaplay Group. Talpa Network krijgt toegang tot een selectie van het sportaanbod, zoals Formule 1. SBS9 gaat per 5 april verder onder de naam Viaplay TV.

Naast Formule 1, darts van de Professional Darts Corporation (PDC) en voetbalwedstrijden uit de Engelse Premier League en Duitse Bundesliga blijven internationale series en films, en entertainment van eigen bodem te zien op Viaplay TV. De gezamenlijke intentie van Talpa Network en Viaplay Group is om het sportaanbod op Viaplay TV in de nabije toekomst te vergroten.

Joost Brakel, ceo van Talpa Network: 'Wij zetten vol in op onze open mediastrategie en dat betekent dat wij voortdurend in de markt kijken naar mogelijkheden tot samenwerking met aantrekkelijke partners. Het partnership met Viaplay is hier illustratief voor, zoals we eerder ook allianties zijn aangegaan met RetailMedia.One en BBC First. Viaplay en Talpa Network hebben de intentie om de samenwerking in de nabije toekomst te verbreden en te verdiepen.'

Roger Lodewick, ceo Viaplay Nederland: 'Door deze samenwerking kunnen wij een breed publiek aanspreken en kennis laten maken met Viaplay en het geweldige sportaanbod dat we op onze streamingdienst aanbieden.'

Viaplay TV begintf met de Formule 1 GP Japan. Met op vrijdag 5 april live de tweede vrije training en een re-run van de Formule 1-talkshow Shakedown Japan, een dag later om 13.00 uur de kwalificatie en op zondag 7 april om 13.00 uur de race. In de avond sluit Viaplay TV af met een samenvatting van de race.

De komende tijd wordt gewerkt aan het verder vormgeven van het profiel van de nieuwe zender Viaplay TV. Alle Viaplay-sportcontent die op Viaplay TV wordt getoond, blijft ook volledig beschikbaar op Viaplay.

Viaplay raakte vorig jaar in zwaar weer na grote verliezen en kondigde aan zich uit veel landen terug te trekken. In Nederland doet Viaplay het beter, onder meer dankzij de Formule 1.

Maar vorige week meldde GPBlog dat Ziggo de Formule 1-rechten in Nederland vanaf volgend jaar weer in handen heeft, en snel naar buiten treedt met dit nieuws. Ziggo zou een hoger bod gedaan hebben dan Viaplay.

Talpa Network was na het niet doorgaan van de deal met RTL Nederland op zoek naar andere strategische partners.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie