Fusie vier grote bereiksonderzoeken in CrossMedia:Tijd

NLO, NOM en SKO en het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) presenteren donderdag een nieuwe strategische planningstool.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op basis van CrossMedia:Tijd 2015 kunnen voor het eerst crossmediale bereiksanalyses worden gemaakt op basis van de marktstandaarden voor tv, radio, print en internet. Ten behoeve van mediaplanning kan over alle mediumtypen heen worden berekend wat het unieke bereik is van een medium, van een titel, zender, website of app en hoe groot de overlap is. Daarbij kan ook worden bekeken wat de prestaties zijn van clusters van titels die horen bij een bepaalde mediaexploitant. Naast bereik is ook het aantal contacten opgenomen in de te rapporteren metrics.

CrossMedia:Tijd is vooral bedoeld voor mediaplanners en strategen die vanaf nu hun mediaplan en -advies kunnen onderbouwen met crossmediale bereiksanalyses gebaseerd op de heersende standaarden in mediabereiksonderzoek. Omdat de data zijn verrijkt met een groot aantal profielkenmerken, kunnen verschillende doelgroepen worden aangemaakt en nader worden geanalyseerd.

Johan Smit, directeur PMA/Platform Media Adviesbureaus: &;Voor mediabureaus zijn de afzonderlijke bereiksonderzoeken van grote waarde. Tot nu toe was je voor het plannen van crossmediale campagnes op verschillende instrumenten en niet altijd samenhangende bronnen aangewezen. CrossMedia:Tijd is een geweldige stap voorwaarts, vooral omdat de standaarden die wij als media-adviesbureaus gebruiken aan de basis liggen van de fusie.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie