Merk & Strategie

Heineken is Adverteerder van het jaar 2016

Redactie | 10 oktober 2016, 11:14

Eurobest benoemt de bierbrouwer tot Europees leider en innovator in merkcommunicatie

Festivalorganisatie Eurobest reikt jaarlijks een prijs uit aan de beste Europese adverteerder. Volgens de organisatie is Heineken afgelopen jaar het merk dat zich het meest onderscheidt met inspirerende marketing. Het merk omarmt en stimuleert creatief werk van .

Innoveren en experimenteren

Louise Benson, Festival Director van Eurobest: ‘Heineken stimuleert creativiteit binnen . Het merk innoveert en experimenteert continu om de prestaties te verbeteren – en dat is precies waar Eurobest voor staat.’

Prijzen

Heineken werd vaker geroemd door Eurobest. Het merk won sinds 2008 37 awards, waarvan 3 Grand Prix.  vindt dit jaar plaats van 30 november t/m 2 december in Rome. Op het Cannes Lions Festival (dezelfde festivalorganisatie als Eurobest) won het biermerk 41 Leeuwen en in 2015 werd Heineken benoemd tot .

Concurrentievoordeel

Ian Wilson namens Heineken: ‘We zijn er trots op dat we zijn uitgeroepen tot Adverteerder van het jaar 2016. Creativiteit biedt een concurrentievoordeel dat ons helpt om ons bedrijf wereldwijd te laten groeien. Het is meer dan een marketingstrategie voor Heineken, het zit in ons dna.’

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Hans Veenman

(9 december 2016, 20:34)
Heinekenbaas Van Boxmeer met zijn eindeloze "mede-mogelijk-gemaakt-door" Cruesli en Lay's gezeur op tv en dan Heineken "Adverteerder van het jaar 2016"? De grootste reclame-druiloor van het jaar, zul je bedoelen. Irritant, opdringerig, asociaal, onbeschoft, getuigend van totale minachting voor tv-kijker, consument en eigen klanten. Een groot schandaal.

Gerelateerde items Heineken Eurobest Cannes

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs