Heineken is door Cannes Lions uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year 2015

Heineken heeft zich onderscheiden door inspirerende en innovatieve marketing. ‘Heineken is een organisatie die creativiteit omarmt en aanmoedigt in zijn merkcommunicatie.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Cannes Lions International Festival of Creativity heeft Heineken uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year 2015. Die onderscheiding komt toe aan bedrijven die zich onderscheiden door inspirerende en innovatieve marketing. Cannes Lions ziet Heineken als een concern dat creativiteit omarmt en aanmoedigt in zijn merkcommunicatie. Het is de tweede keer dat Heineken de prijs wint. Dat gebeurde ook al in 1995. Het is voor het eerst dat de onderscheiding voor de tweede keer toevalt aan een adverteerder.

De ceo van Lions Festivals, Philip Thomas, zegt dat de onderscheiding toekomt aan een onderneming die de grenzen van creativiteit doorbreekt. Thomas: ‘Heineken is een onderneming die werkelijk gelooft dat creativiteit de business kan bevorderen en de toestand van de wereld kan verbeteren.’ Thomas zegt dat Heineken creativiteit door de aderen heeft vloeien en dat het een perfect kader heeft geschept dat marketing teams de vrijheid geeft om te experimenteren, zonder de essentie van de merken uit het oog te verliezen.

In de laatste drie jaar heeft Heineken in Cannes 41 Leeuwen gewonnen met werk dat vanuit 7 landen was ingezonden. Daaronder was ook een Grand Prix in Creative Effectiveness.

Bovenstaand beeld komt uit de commercial Heineken/The City, gepubliceerd in mei van dit jaar:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie