Voormalig TMG-managers beginnen ‘holistisch' advertentieplatform

De Amsterdamse tech startup Ancora Media Solutions wil uitgevers transparantie bieden.

Herman Mantel (foto links) en Martin van der Meij zijn de initiatiefnemers van Ancora Media Solutions. Beiden waren ze eerder bij TMG onder meer verantwoordelijk voor de programmatic strategie.

wil uitgeverijen de mogelijkheid geven om zelfstandig te kunnen blijven opereren en ‘snijden in de marge die nu nog verdwijnt bij tussenhandel’.

‘Techniek is Trojaans paard geworden’
Van der Meij: ‘De standaard van een second price veiling is achterhaald. Programmatic en de eigen directe verkoop lopen in elkaar over. Zo hebben we dit platform van de grond af opgebouwd. Het is de eerste echte holistische oplossing. Adverteerders en uitgevers verliezen nu serieus geld omdat het proces misschien geautomatiseerd is maar volstrekt niet transparant. We ontdekten dat adverteerders gemakkelijk tot 30 procent meer betalen dan dat de uitgever ontvangt door zogenoemde “marketplace fees” en andere marges die buiten het gezichtsveld blijven van adverteerders, mediabureaus en uitgeverijen.’
Volgens Van der Meij gaat het hier over het verdampen van ‘tientallen miljoenen’ euro’s. ‘Techniek is een soort Trojaans paard is geworden voor uitgeverijen, want dat is niet meer onafhankelijk en schuurt al zachtjes aan tegen koppelverkoop.’

TMG
Herman Mantel was de afgelopen vijf jaar werkzaam bij TMG als onder meer directeur/uitgever Digitaal, general manager TMG Online Media en vanaf 2013 Directeur Consumentenmarkt TMG Landelijke Media. Hij vertrok vorig jaar na de reorganisatie bij TMG.
Martin van der Meij was sinds 2007 actief bij TMG als onder meer Channel Marketing Manager, Productmanager Telegraaf, Yield Manager en Head of Revenue Development. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie