Hiphoplabel wil damsport cool maken

Aanstaande strijd om wereldtitel krijgt verrassende partners.

&;Nederlandse&; wereldtitelstrijd

Bureau Kumpany en platenlabel Top Notch gaan samen met de Koninklijke Nederlandse Dambond de wereldtitelstrijd organiseren en promoten. De Nederlanders Jan Groenendijk (18) en Roel Boomstra (23) dammen tegen elkaar. Rapper Ronnie Flex zal deze sport en hiphop met elkaar verbinden, er zal onder andere worden gedamd in de Eerste Kamer en recruitmentspecialist YoungCapital is als naamgevend hoofdsponsor verbonden de strijd.

‘YoungCapital gelooft in de kracht van jonge mensen en dat je, ongeacht je leeftijd, met talent en focus de wereld kunt veroveren’, zegt Suzanne van der Cammen, Head of Marketing & Communications van YoungCapital. ‘En omdat we ervan houden om dingen nét een beetje anders te doen, supporten we samen met hiphoplabel Top Notch en Kumpany dé intellectuele krachtmeting van 2016: de Wereldtitel Dammen.’

Uniek

Kees de Koning van Top Notch zegt dat hij vorig jaar geprikkeld raakte door het verhaal van Jan Groenendijk, die vanuit het niets ineens kans op maakt om de jongste wereldkampioen dammen te worden. ‘Dammen heeft misschien niet het stoerste imago, maar is ontzettend goed voor je ontwikkeling en brein. Het is een sport voor degenen die het laatste gekozen werden bij gym, maar later misschien wel de grootste stappen maken. Wij willen als Top Notch deze unieke finale tussen twee jonge Nederlanders ondersteunen en iedereen laten zien hoe leuk de damsport is. Hoe je met doorzettingsvermogen en een uitzonderlijk talent in iets georganiseerds als de sport, ook uit het niets kunt doorbreken en de beste kunt worden.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie