Adfo Cannes

Art director Jessica Stahl presenteert Cannes Lions in 7 illustraties

Redactie | 28 juni 2017, 12:21

Zo beleefde een creatief haar eerste Cannes Lions Festival of Creativity

Art director Jessica Stahl (bekend van haar sollicitaties via gepersonaliseerde cocktails) was vorige week voor het eerst in Cannes. Zij won een ticket via Orange Lions, de organisatie die het festival vertegenwoordigt in Nederland. Lees meer.

Stahl deelt illustraties via haar Instagramaccount (14.000 volgers) en maakte in Cannes elke dag een 'doodle' over haar beleving van het festival.

Dag 1: 'Ik was dit jaar voor het eerst in Cannes en kreeg advies van doorgewinterde festivalgangers. Dit was mijn favoriete tip van Nikolai van der Burg (Sizzer).'

Dag 2: 'Soak. Everything. Up. Je weet nooit wat je kunt verwachten van een lezing, maar je mag het werk dat tentoongesteld wordt niet missen. Neem het allemaal in je op, wees jaloers en leer ervan. Raak enthousiast en geïnspireerd, zodat je klaar bent om jezelf tot het uiterse te drijven.'

Dag 3: 'Kunstmatige intelligentie was een 'hot topic' in het Palais. Vooral de impact op creativiteit werd besproken. Tijdens hun lezing bespraken Christopher Follett (SapientRazorfish) en Alex Jenkins (Contagious) hoe wij kunstmatige intelligentie juist kunnen gebruiken om menselijke creativiteit te verbeteren.'

Dag 4: 'Behoeft geen uitleg.'

Dag 5: 'Ik mocht deze week meelopen met JongeHonden. Het is een groep vol met talenten en aanstekelijke creatieve energie. Ik was onder de indruk: ik kom uit New York en daar hebben we niet zo'n organisatie die speciaal gericht is op kansen voor jong talent.'

Dag 6: 'Iedere creatief die aanwezig was bij Burger King's presentatie "How to Suck Less as a Client", wilde na afloop bij BK werken of hoopte dat zijn eigen klant ook in de zaal zat. De belangrijkste les was dat je risico's moet durven nemen. Zonder risico's wordt je werk slechts onderdeel van het geruis. En dat is zowel gevaarlijk, als nietszeggend.'

Dag 7: 'Cannes is wat jij er zelf van maakt. Er is zoveel te doen en te zien en het gebeurt allemaal op hetzelfde moment. Een prijsuitreiking, een Last Resort party in de bergen of een lezing van David Droga.

Mijn advies: bedenk wat jij eruit wilt halen. Kies op basis daarvan de activiteiten die voor jou het meest waardevol zijn. Maar laat je ook meevoeren, want je weet nooit welke interessante, leuke of bizarre mogelijkheden op je pad komen.'

Channels: Adfo Cannes

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Cannes Lions Adfo Cannes Cannes Lions 2017