Creatie & Campagnes

Digital Design Case: Interactieve installatie Google

Redactie | 9 december 2015, 5:25

Fysieke interactie brengt de speler in beweging, terwijl spelomgeving zich aanpast aan het land.

Google vroeg bureau CLEVER°FRANKE om een interactieve installatie te ontwikkelen voor ‘The Foundry’, het customer experience center in Dublin. De installatie is een inspirerend spel over technologie dat de bezoeker laat kennismaken met het onderzoek dat Google wereldwijd doet. Daarnaast laat het de bezoekers op ongedwongen wijze met elkaar kennismaken. 

Het spel wordt aangestuurd door ‘gesture control’: de fysieke interactie brengt de speler in beweging.  Co-founder & director Thomas Clever: ‘Om de applicatie zo persoonlijk mogelijk te maken past het spel zich aan aan het land dat je bezoekt. Niet alleen de omgeving en karakters, maar ook het taalgebruik,  zodat de content zich steeds aanpast aan het land waarin je speelt&;

Het bureau kreeg dit voor elkaar door Unity 3D game SDK, het Interactive Spaces platform en vijf Primesense Carmine infrarood diepte camera’s met elkaar te combineren.

Credits
Team

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het -initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie:

- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case ;HP bend the rules&;
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case

Meer over Dutch Digital Design in .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs