Dit is hoe Oreo de harten wint van cookie liefhebbers

Dankzij inzet op sociale kanalen ontpopt koekjesmerk zich tot creatieve smaakmaker onder millennials

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook dit jaar heeft de sympathieke koekjesbakker alweer verschillende keren van zich laten horen. Zo is er een nieuw koekje met &;marsmallow smaak&; geïntroduceerd (Oreo S’mores), waarbij in de promotie een hoofdrol is weggelegd voor een harig wezentje. De campagne is gericht op millennials en is te vinden op Facebook, Twitter, Tumblr en Instagram.

Daar ontpopt het wezentje zich als ware vriend van het bos. Zijn boodschap is: stook geen vuur (voor marshmallows), maar beleef plezier aan Oreo S’mores. Hieronder twee van de animaties, met daaronder een paar recente Oreo Instagram ads die met enige fantasie raakvlakken hebben met het campagnethema (golf, natuur en water).





De Instagram campagne is overigens veel breder. Hieronder enkele van de overige Instagram uitingen.



Smaakmaker
Dankzij haar inzet op een breed scala van sociale kanalen, ontpopt Oreo zich steeds meer als creatieve smaakmaker onder Millennials. En zoals dat gaat: als je populair bent, krijg je fans. In dit geval is er sprake van populariteit met dusdanig enthousiaste fans dat ze hun eigen creativiteit botvieren op het koekje. Zie de Halloween Pinterest afbeeldingen.

De populariteit van Orea groeit gestaag en ook in ons land zijn de koekjes niet meer weg te denken. De Instagram ads onderstrepen de kracht en charme van eenvoud.


 

Kruimels en blockbusters
De social content van Oreo is niet altijd van een uitzonderlijk hoog niveau. Dat hoeft ook niet; de uitingen die het merk regelmatig plaatst, zijn op te vatten als leuke prikkels om top of mind te blijven.

Naast deze ‘kruimels’ zet Oreo de serieuze ‘blockbuster budgetten’ doelgericht in voor piekmomenten, zoals de Superbowl en tijdens Halloween.

In het boek (Harvard) valt meer te lezen over deze aanpak, met voorbeelden uiteenlopend van Jay Z tot kaskrakers als Harry Potter.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie