Geen echte beste, wel twee slechtste folders deze week

Het is geen feest met de folders geldig t/m 21 juni.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met een van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren. 

Als beste folders uit de sealbag van Spotta selecteerden we Douglas en Hema Food.

Beide vanwege hun duidelijke focus. Douglas op Vaderdag en Hema op &;vakantiefood&;.

Toch vinden we het geen echte winnaars. Bij Douglas komt de opmaak qua overzichtelijkheid en aantrekkelijkheid (20% van de beoordeling) veel tekort. En bij Hema komt het thema &;proef de vakantie&; niet verder dan praatje/plaatje van goed gefotografeerde produkten.

Triest zijn de folders van Etos, Blokker, Life & Garden en het stickervel van Hema.

Etos: decibelcommunicatie in het kwadraat. Hoeveel boodschappen en aanbiedingen wil je kwijt? Een volgeramde 22 pagina-folder waarbij het draait voor je ogen. De afdeling inkoop heeft z&;n zin gekregen.

Blokker: de formule die zijn winkels aanzienlijk beter maakt gaat met de folder de andere kant op. Het thema &;Naar buiten&; vinden we ergens achterin een beetje terug. Verder net als bij Etos een naar de klant respectloze, onsamenhangende stortvloed van artikelen met een paar mooie sfeerbeelden die duidelijk ergens anders voor gebruikt zijn. Toch jammer van &;de meest klantvriendelijke winkel 2015&;.

Life&Garden: Een twist naar vaders die blijkbaar sukkels zijn. Op de cover een lelijke anti-snurk-plant en binnenin presentjes voor papa&;s die hulpbehoevend zijn. En dat alles in een vormgeving en opmaak waarbij elke vorm van samenhang ontbreekt.

Hema Kortingstickervel: Dit is met name een gemiste kans. Vaderdagcadeautjes zonder Vaderdagverwijzing en ook artikelen die niet direct herkenbaar zijn.

In de 2 à3 seconden waarin de consument oordeelt gaat deze het niet halen. De waslijst &;kleine lettertjes&; op de achterzijde kan ook zeker niet meer in deze tijd.

Zie hier de van vorige week.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie