VrijMiBlog #18: de wekelijkse social media update

Social media bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Gay-Pride inhakers, roerige tijden voor Twitter, de rol van mobile advertising en meerrr!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gay Pride 2015

Het is weer bijna zo ver; één van de gezelligste weekenden van het jaar als je het ons vraagt! Voor bedrijven is Gay Pride een moment om leuk in te haken, daarom zetten wij er een aantal voor je op een rijtje.

AH to Gay

"Never change a winning team", is wat Albert Heijn waarschijnlijk gedacht heeft. AH herhaalt haar actie van vorige jaar namelijk. Een heel fraaie actie, welteverstaan. Er zijn roze actie producten te krijgen en op sommige plekken krijg je een roze bloemenkrans. Ook is er een Gay Pride beker in omloop, waaruit je je koffietje kunt nuttigen. Voor iedere verkochte rainbowkoffie schenkt AH €1,- aan de Stingting Amsterdam Gay Pride. Prachtig! 

T-Mobile

T-Mobile laat je voor één dag met iemand trouwen; "Marry a friend for a day". De uitverkorene kan je vriend of vriendin zijn, maar ook je broer, zus, pa of ma. De weddingchappel is morgen te vinden in Amsterdam. Naast dit ludieke eendaagse huwelijk deelt T-Mobile ook roze ringen uit! Een mooi initiatief als je het ons vraagt!

Twitter

Het was een roerig weekje voor onze gevleugelde social media gigant. Dinsdag presenteerde Twitter de , waaruit bleek dat er – beter dan verwacht – een half miljard omzet gedraaid werd. Deze zak geld is vrijwel volledig afkomstig uit de verkoop van advertenties. Hoewel de omzet van dit kwartaal 62% hoger is dan die van precies een jaar geleden, draait Twitter momenteel nog steeds verlies. Ook werd bij de perstoelichting enige twijfel uitgesproken over de huidige chronologische weergave van tweets. Concurrent Facebook is hier bijvoorbeeld al een tijdje geleden vanaf gestapt en licht berichten uit op basis van populariteit. Gelijktijdig met de bekendmaking van de kwartaalcijfers maakten (Director of Product Management) en (Vice President Product Manager) bekend dat zij de tjilpende organisatie gaan verlaten. Todd maakt de overstap naar Dropbox en Christan is weggekaapt door YouTube.

Mobile Advertising is booming!

595 miljoen dollar. Dat is het bedrag dat Instagram in 2015 aan inkomsten door mobiele advertenties in het laatje zal brengen. Tenminste, als we de recente voorspelling van mogen geloven. De verwachtingen zijn hoog gespannen, omdat de vraag naar Instagram’s nieuwe advertising producten ontzettend groot is. Met deze producten zal advertising gebruikt kunnen worden voor meer dan alleen branding. Hoe dat er in de praktijk uit zal gaan zien moeten we nog even afwachten. Benieuwd zijn we in ieder geval ontzettend!

De term mobile advertising zal ook op het HQ van Facebook met een vette stift gemarkeerd zijn. Mobiele advertenties waren namelijk goed voor 76% van de omzet van de totale reclame-inkomsten (+/- 3.83 miljard dollar) in het 2e kwartaal van 2015. Facebook’s totale omzet bedroeg 4.04 miljard dollar met een netto winst van 719 miljoen dollar. Een net bedrag voor Mark om de komende 3 maanden door te komen!

Google brengt de toekomst naar het nu

Ben jij niet het achter-achter-achter-achter-achterkleinkind van William Shakespeare als het aankomt op de fijne kneepjes van de Engelse taal? Google heeft zeer binnenkort de oplossing! Hoe dan? Wij wijzen je de weg:

- Pak je iPhone en open je camera;
- Houd je camera voor die in het Engels geschreven academische tekst vol woorden waarvan je geen idee had dat ze bestonden;
- Laat alle frustraties je lijf uit lopen;
- Kijk vol verwondering en tevredenheid naar het scherm van je iPhone;
- Zing op de juiste toonhoogte: “Is this the real life? Is this just fantasy?” en aanschouw wat er zojuist gebeurd is.

Juist ja, Google heeft samen met je iPhone dat witte papier vol nietszeggende zwarte tekens vertaald naar het Nederlands. Wauw. Just, wauw.

Zo, dat was &;m weer! Wij gaan vieren dat de liefde in ons land voor iedereen toegankelijk is. Iets waar we misschien niet vaak genoeg bij stil staan, maar iets dat oh zo belangrijk is. Heel fijn weekend en tot de volgende week!

Deze bijdrage is geschreven door social media bureau . Wij geven merken een gezicht op social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie