Premium

Marc Rondagh (Eredivisie CV): ‘We willen allemaal dat we Europees excelleren’

CMO Studio | Het voetbalwoord van het afgelopen jaar is volgens Rondagh ‘de coëfficiënten-polonaise’.

Marc Rondagh (Eredivisie) te gast bij CMO Studio
Video: JTD Producties

Geld in het laatje? Ja natuurlijk is het zeker stellen van een gezonde exploitatie van onze hoogste voetbaldivisie een belangrijke taak voor Marc Rondagh, Head of Marketing & Commercial Development bij Eredivisie. Maar het verhogen van de sportieve prestaties van het Nederlandse voetbal staat óók op zijn to-do-list. En daar speelt innovatie en technologie een belangrijke rol. Maar hoe?

In de zesde aflevering van CMO Studio dit jaar, nemen we met Rondagh de marketing-actualiteiten door, bespreken we marketingactualiteiten van de dag en kijken we naar de lange termijn marketingstrategie van Eredivisie.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #6 - 2022: Marc Rondagh (Eredivisie CV)

Thema’s deze aflevering

  • Na 30 jaar gaat de voetbalgame FIFA ‘EA Sports FC’ heten. FIFA zou meer dan een verdubbeling van de licentiekosten hebben geëist. Dat vond EA te gortig. Is dit een reputatiekwestie voor FIFA? En moet Eredivisie daar ook voor waken?
  • Streaming groeit de pan uit. HBO Max en Viaplay hebben in korte tijd beiden al meer dan 500 duizend abonnees gerealiseerd. Waar eindigt dit?
  • Eredivisie roept elke maand een hele rij ‘winnaars van de maand’ uit. Eredivisiespeler van de maand, Johan Cruijf Talent van de maand, Eredivisie elftal van de maand. Hoe zorgt Rondagh voor bereik en interactie?
  • Eredivisie sloot vorig jaar een partnership met 'responsible betting partner’ Holland Casino. Het feit dat er heel veel reclame wordt gemaakt voor online kansspelen staat onder druk van de publieke opinie en de politiek. Trekt Rondagh zich dat aan?
  • Rondagh roept de winnaar van de week uit
  • Eredivisie CV is de vereniging van de 18 clubs die in de Eredivisie spelen en heeft als taak een gezonde exploitatie van de divisie te verwezenlijken. Welke bijdrage levert marketing aan die doelstelling?
  • Het hoe verhogen Rondagh en zijn team de sportieve prestaties van het Nederlandse voetbal?

 

Terugkijken

2021

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

CMO Studio #9: Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’

CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’

CMO Studio #12: Nienke van de Streek (Aldi): ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

CMO Studio #14: Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘De volgende kerstcommercial is anders dan anders’

CMO Studio #15: Andy Mosmans (Unknown Group): ‘Wij helpen oprichters hun roeping te realiseren’

CMO Studio #16: Rosella Passier (KNVB): 'Het magische oranjegevoel moet weer tot leven komen'

CMO Studio #17: Maryam Boonstra: 'We gaan niet mee in het prijsgevecht’

 

2022

CMO Studio #1 - 2022: Brenda Smith (A.S. Watson): ‘Het rommelige is onderdeel van ons merk’

CMO Studio #2: Els Dijkhuizen (Heineken): ‘Birra Moretti was grotere introductie dan Heineken 0.0’

CMO Studio #3: Evita Stoop (IBM): Met technologie alleen creëer je geen oplossingen’

CMO Studio #4: Yvonne Nassar (Van Gogh Museum): ‘Een museum is niet alleen een plek waar je kennis háált’

CMO Studio #5: Egmont Philips (TCS): ‘Waarde van quantum-snelheid ligt voor marketeers vooral in klantinteractie’

 

CMO Studio ontvangt binnenkort Ard Bossema (Asahi - Grolsch)

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day, die recent plaatsvond in Capital C in Amsterdam. De volgende editie staat gepland op 11 mei 2023.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie