Premium

David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO STUDIO | De tearjerker past niet meer bij Hartstichting. ‘We willen juist een positieve toon aan ons merk koppelen.’

CMO Studio ontvangt David Verschoor van Hartstichting
Video en stills: JTD Producties

In de vijfde aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, duiken we met David Verschoor, CMO bij Hartstichting, de actualiteit van het marketingvak in, bespreken we het laatste Hartstichting-marketingnieuws en bovendien roept Verschoor ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van Hartstichting.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)


(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

 

Advertentie
advertisement
CMO Studio #5 – David Verschoor, CMO bij Hartstichting

Topics in deze aflevering

  • Grolsch trekt advertenties terug van nieuwe, rechtse Britse omroep GB News. Is het cancelen van deze omroep wel zo’n grote daad van inclusiviteit?
  • Het Rode Kruis komt met een reanimatietraining, bestaande uit 35 Instagram Stories. Wat was er mis met ‘reanimeren met de Bee Gees?’
  • Recent kwam Hartstichting met de campagne ‘Philip en zijn Hart’, een ‘speelfilm’ van 10 minuten. Is dat niet ietwat lang?
  • Samen met Longfonds en KWF kwam Hartstichting ook met de campagne ‘De wereld wordt rookvrij. Wen er maar aan.’ Is samenwerken het nieuwe normaal?
  • De Winnaar van de Week (misschien wel de grootste influencer ter wereld)
  • Hartstichting heeft enige tijd geleden een kanteling ingezet van fondsenwervend goed doel naar impactgestuurde organisatie. En donateurs werven dan?
  • Hart- en vaatziekten (24 pct) en kanker (29 pct), zijn doodsoorzaken nummer 1. Waarom haalt Hartstichting dan ‘maar’ 43 miljoen op en het KWF 155 miljoen?
  • De toon die in het domein van goede doelen wordt aangeslagen is er altijd één van emotie. Waarom kiest Verschoor meer voor een functionele tone-of-voice?

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie