Premium

Egmont Philips (TCS): ‘Waarde van quantum-snelheid ligt voor marketeers vooral in klantinteractie’

CMO Studio | Philips waant zich in het paradijs voor de technische creatieveling.

Egmont Philips te gast in CMO Studio
Video: JTD Producties

Tata Consultancy Services (TCS), ooit van gehoord? Het is weliswaar een bekende naam onder techneuten, maar onder marketeers heeft het bedrijf nog wel wat brand awareness-werk te verrichten. Die klus ligt op het bord van Egmont Philips, kortgeleden nog cmo bij Das, sinds oktober vorig jaar head of Europe, digital marketing & CX practice bij het bedrijf. Philips lééft voor de klantreis en prijst zichzelf gelukkig dat hij in een tijd leeft waarin technologie en creativiteit elkaar zo kunnen versterken. ‘Je moet als marketeer een ecosysteemdenker zijn en dat betekent dat je de hele klantreis snapt en de context goed begrijpt.’

In de vijfde aflevering van CMO Studio dit jaar, nemen we met Philips de marketing-actualiteiten door en kijken we naar de lange termijn marketingstrategie van TCS.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

Advertentie
advertisement
CMO Studio #5 - 2022: Egmont Philips (Tata Consultancy Services)

Thema’s deze aflevering

De programma’s van nieuwe omroep ON! liggen onder vuur. Zouden adverteerders hier een punt van moeten maken richting Ster?

Orlando Wood trekt ten strijde tegen slecht te onthouden reclame; slechts 11 procent van de commerciële boodschappen bereikt het langetermijngeheugen. Welke reclame onthoudt Egmont Philips?

Philips is nog maar heel kort bij TCS en heeft nogal een opdracht op zijn bord liggen. Hoe waarborgt hij creativiteit bij het technologische en analytische TCS?

De winnaar van de week, bestaat die eigenlijk wel?

De ontwikkeling van quantum computing brengt ons WARP-speed. Hebben marketeers die grote rekenkracht en snelheid straks nodig om hun klanten goed te bedienen? En ziet Philips ook ethische bezwaren?

Bij Tata denkt iedereen toch als eerste aan staal. Ligt er een enorme brand awareness klus voor Philips? En wat is de essentie van de merkpositionering van deze tech-consultant?

Terugkijken

2021

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

CMO Studio #9: Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’

CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’

CMO Studio #12: Nienke van de Streek (Aldi): ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

CMO Studio #14: Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘De volgende kerstcommercial is anders dan anders’

CMO Studio #15: Andy Mosmans (Unknown Group): ‘Wij helpen oprichters hun roeping te realiseren’

CMO Studio #16: Rosella Passier (KNVB): 'Het magische oranjegevoel moet weer tot leven komen'

CMO Studio #17: Maryam Boonstra: 'We gaan niet mee in het prijsgevecht’

 

2022

CMO Studio #1 - 2022: Brenda Smith (A.S. Watson): ‘Het rommelige is onderdeel van ons merk’

CMO Studio #2: Els Dijkhuizen (Heineken): ‘Birra Moretti was grotere introductie dan Heineken 0.0’

CMO Studio #3: Evita Stoop (IBM): Met technologie alleen creëer je geen oplossingen’

CMO Studio #4: Yvonne Nassar (Van Gogh Museum): ‘Een museum is niet alleen een plek waar je kennis háált’

CMO Studio ontvangt binnenkort Lucas van Eeghen (Rituals) en Albert Spijkman (Achmea)

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 17 mei 2022.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie