Premium

Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO STUDIO | Smeets duidt de marketingactualiteiten en licht de marketingstrategie van ASN Bank toe.

CMO Studio - Pieter Smeets van ASN Bank

In de eerste aflevering van CMO Studio, een nieuwe video- en podcastrubriek van Adformatie, duiken we met Pieter Smeets, head of marketing & communications bij ASN Bank, de actualiteit van het marketingvak in, bespreken we de nieuwste ASN-commercial in de serie ‘fabeldieren’, bovendien roept Smeets ‘De Winnaar van de Week’ uit.

Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van ASN Bank. Op welk profijt zitten ASN-klanten wérkelijk te wachten? Waarom pakt ASN Bank niet méér uit met de lijst ‘Goed- en afgekeurd’, waarin merken als Nike, Google, Disney en Amazon worden afgeserveerd van de ‘goedgekeurde lijst met duurzame aandelen’? En hoe denkt Smeets ASN Bank naar de miljoen klanten te krijgen?

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

Advertentie
advertisement
CMO Studio #1 - Pieter Smeets van ASN Bank

Nieuw!

CMO Studio is de nieuwe terugkerende video- en podcastrubriek van Adformatie, waarin we elke keer in gesprek gaan met een absolute marketingtopper.

Your 15 Minutes of Marketing

In het eerste deel van CMO Studio, ‘Your 15 Minutes of Marketing’, nemen we met onze gast de actualiteiten van het marketingvak door. Met Pieter Smeets van ASN Bank hebben we het bijvoorbeeld over de activistische aandeelhouders van het merk Shell, en over het beklag dat de CMO van Booking.com deed over het feit dat Nederlanders ‘niet bepaald trots zijn’ op ‘zijn’ merk.

Daarna bespreken we het merknieuws van onze gast. In het geval van Smeets is dat de lancering van de nieuwe commercial in de reeks ‘fabeldieren’: de Zondebok. Staat dit dier toevallig symbool voor de agrarische sector? En wat heeft het concept tot nu toe eigenlijk gedaan voor het merk?

Vervolgens roepen we ‘De Winnaar van de Week’ uit. Welk merkinitiatief of welke merkuiting viel Smeets positief op?

Diepte

Voor wie meer tijd heeft dan alleen die 15 minuten, gaan we daarna verder de diepte van het prachtige marketingvak in. We bespreken meer uitgebreid de marketingstrategie van het merk van onze gast. Hoe denkt Smeets de miljoenste klant naar ASN Bank te trekken? Wat is Smeets’ ultieme doel? En waarom is ASN Bank (Triodos wél), eigenlijk nog geen B Corp?

Verder verkennen we in dit gedeelte van het gesprek grote actuele issues en persoonlijke drijfveren van onze gast.

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie