ADCN werkt samen met What Design Can Do’s Refugee Challenge voor Talent Lamp

ADCN en WDCD nodigen creatief talent uit om met creatieve oplossingen te komen voor vluchtelingen.

" target="_blank">ADCN’s Talent-wedstrijd haakt aan op de , een internationale creatieve competitie van design platform What Design Can Do, UNHCR en de IKEA Foundation.

In samenwerking met Jonge Honden en RA*W, nodigen ADCN en WDCD alle Nederlandse creatieve talenten - onder de 30 jaar - uit om mee te doen en hun ideeën in te zenden tussen 18 maart en 1 april. Een speciale jury bestaand uit ADCN bestuursleden, WDCD Challenge partners en creatieve experts zullen op het onderwerp de inzendingen beoordelen en de allerbeste ideeën en oplossingen belonen met een Lamp.

De briefing voor de wordt op donderdag 17 maart gepresenteerd in Club ADCN en de winnaars worden uiteindelijk bekend gemaakt tijdens de ADCN Awards Ceremony op 12 april in Paradiso.

20 miljoen vluchtelingen schreeuwen om creativiteit

Volgens de cijfers van Het Hoog Commissariaat der Verenigde Naties voor Vluchtelingen / UN Refugee Agency (UNHCR), zijn er op dit moment 20 miljoen vluchtelingen. Dit aantal groeit gestaag en het is een grote uitdaging om deze mensen onderdak te bieden, hun integratie te bespoedigen en ze een uitzicht te geven op een persoonlijke toekomst. &;Dit is één van de grootste uitdagingen van dit moment&; stelt challenge leader Dagan Cohen. &;Het probleem is te groot om op oplossingen vanuit de overheden en NGO’s te wachten. Creatieven moeten laten zien dat ze game-changers kunnen zijn&;.

&;Na jaren van inspiratie en ideeën bij What Design Can Do is het nu tijd voor actie,&; voegt Richard van der Laken, oprichter van WDCD en ADCN bestuurslid, toe. &;Het is tijd om te laten zien hoe de kracht van creativiteit sociale innovatie teweeg kan brengen.&;

The Creative of the Future

&;De kracht van creativiteit wordt nog te vaak onvoldoende benut&;, vindt Dinesh Sonak, managing director ADCN. &;Creativiteit zou niet langer alleen bij communicatie, merk- en businessvraagstukken moeten worden ingezet, maar ook bij het oplossen van complexe maatschappelijke thema’s. Met deze challenge willen ADCN en WDCD een platform bieden om te laten zien hoe creatief talent kan bijdragen aan een betere toekomst. Het nieuwe talentprogramma van ADCN heeft als doel om een generatie creatieven te ontwikkelen die zowel klassieke creatieve vaardigheden bezit als oplossingsgericht denken voor innovatie. De jonge creatieven zullen zodoende daadwerkelijk impact hebben op de uitdagingen van de 21e eeuw.&;

Live briefing op 17 maart

Alle jonge, vindingrijke creatieven in Nederland zijn van harte uitgenodigd deel te nemen aan de live briefing op donderdag 17 maart om 19.30 op Club ADCN. Richard van der Laken (WDCD oprichter en ADCN bestuurslid), Dagan Cohen (WDCD challenge leader) en Jonathan Spampinato (IKEA Foundation’s head of comunications & strategic planning) zullen dan alle details van de challenge uit de doeken doen.

Talenten kunnen zich via registeren en meer informatie over de briefing is te vinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie