Als Instagram en Youtube bestonden in de Tweede Wereldoorlog, dan zou dat er zo uitzien

Reclamebureau N=5, Winchester McFly en Youtuber Mertabi bedachten het scenario

KPN presenteert een series vlogs rondom Bevrijdingsdag. Met de vlogserie Evert_45 wil het merk persoonlijke verhalen uit de Tweede Wereldoorlog vertellen op een manier die jongeren aanspreekt.

Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN: ‘Het begon met een artikel in de krant vorig jaar. Daarin stonden oud-verzetsmensen die de oproep deden aan anderen om hun verhalen levend te houden. Hieruit ontstond de gedachte ‘laten wij dit maatschappelijke stokje proberen over te nemen’.’

Steun van het Nationaal Comité
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei, het Verzetsmuseum en historicus dr. Joost Rosendaal steunen het initiatief. De serie is gebaseerd op waargebeurde verhalen van verzetsmensen en ouderen. Rosendaal: ‘De serie gaat over Evert en Klaas, twee jongens die in de laatste weken van de oorlog een reis moeten maken. Daarin komen ze situaties tegen die toen werkelijkheid waren. We proberen een balans te vinden tussen echte ervaringen voor jonge kinderen uit die periode en het adresseren van thema’s bij de jeugd van vandaag.’

Bekijk de eerste vlog van Evert

Jan van Kooten, directeur van het Nationaal Comité 4 en 5 mei: ‘Het is een mooi initiatief om verhalen van de mensen die de oorlog hebben meegemaakt niet te laten verstommen en aandacht te vragen voor het besef dat vrijheid kwetsbaar is en nooit vanzelfsprekend.’

In totaal zijn er 11 vlogs die tussen 19 april en 5 mei verschijnen op het Youtube- en Instagram-account van Evert. Bekende Nederlandse YouTubers zullen de vlogs onder de aandacht gaan brengen van de doelgroep (kinderen 10 – 14 jaar).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie