Merk & Strategie

Always Open for Good Times deel II: McDonald's realiseert tropisch eiland in de Gouwzee

Roderick Mirande, redactie | 2 juni 2017, 13:48

De fastfoodketen stuurt deze zomer 350 winnaars naar een hagelwit strand tussen Volendam en Marken.

Januari dit jaar introduceerde McDonald's het nieuwe merkthema Always Open for Good Times met een 'geregisseerde realtime commercial', wanneer bezoekers van McDonald's werden toegezongen en gespeeld door een groot symfonieorkest. Vrijdag lanceert McDonald's Always Open for Good Times deel II, door een tropisch eiland te verwezenlijken in Gouwzee (tussen Volendam en Marken). Net als de eerste Good Times-campagnestunt, kwam ook Good Times Island tot stand in samenwerking met reclamebureau TBWA\NEBOKO. In onderstaande video is te zien het op pontons drijvende eiland werd gebouwd.

 

Winnen
Iedereen in Nederland maakt via de McDonald’s app en via www.mcdonalds.nl/goodtimesisland kans om een reisje naar het McDonald’s Good Times Island te maken. Het enige wat mededingers hoeven te doen, is hun motivatie in te tikken waarom juist hij of zij 'Good Times' wil op het eiland.

350 winnaars
De winnaar mag negen vrienden en/of vriendinnen meenemen om een volledige verzorgde dag op het Good Times Island door te brengen. In totaal verblijven twaalf weken lang iedere vrijdag, zaterdag en zondag 350 gelukkige winnaars op Good Times Island.

Openingsritueel
Het tijdelijke McDonald's-eiland werd vrijdag geopend door Olympisch zwemkampioen Ferry Weertman, die vanuit Volendam naar het eerste tropische eiland zwom. De openings van het eiland met wuivende palmen, een hagelwit strand en een waterval, geschiedde met een symbolische druk op de knop op een McDrive-bestelintercom, maar dan één in de sfeer van een tropisch eiland.

Burgers, friet en drankjes
Hoe een dagje Good Times Island er precies uitziet, vertelt McDonald's nog niet. 'Dat blijft een verrassing voor de gelukkige winnaars totdat zij daadwerkelijk voet aan wal zetten op het hagelwitte strand. In de ochtend meert de boot aan en na een unieke dag met allerlei spontane verrassingen varen zij weer terug. En natuurlijk ontbreekt het de gelukkigen niet aan de echte McDonald’s Good Times Hamburgers, frietjes en drankjes.'

 

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Lars Vis

(2 juni 2017, 15:54)
Gaaf eiland! TBWA\NEBOKO heeft wederom weer een prachtig project neergezet voor McDonald's!
Avatar

Roelof

(3 juni 2017, 17:01)
Vindt het niet passen bij het merk.
Avatar

Paula

(6 juni 2017, 10:24)
Gaaf concept! Maar inderdaad eens met Roelof, het voelt niet direct als een logische dingetje. Al proberen ze het logisch te maken door er 'good times' aan te hangen omdat dat McD. kenmerkt maar toch voelt het een beetje 'scheef'.

Gerelateerde items Mcdonald's Always Open for Good Times

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs