Marketing Technology

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab

Rob Beemster, redactie | 15 mei 2017, 14:20

De Amsterdamse Beethovenstraat verandert in een proeftuin voor retail-innovaties.

Op dinsdag 16 mei is de officiële start van het Shopping Street Innovation Lab. In de loop van het jaar zullen er diverse retail-innovaties worden getest; van slimme apparaten tot en met augmented reality en van innovatieve betaalsystemen tot en met services, zoals duurzame ‘same day delivery’. Ook wordt er onderzoek gedaan naar het effect van innovaties op zowel het koopgedrag en de klantbeleving als op de bedrijfsvoering van de ondernemer.

Tijdens de openingsdag worden er tours georganiseerd, waarbij uitleg wordt gegeven over de diverse innovaties. Denk aan een digitale passpiegel die staat opgesteld bij een opticien, een interactieve presentatietafel bij een wijnhandel en een hologram bij een juwelier. Ook kun je een virtuele proefrit maken bij een fietsenhandel en een robot geeft kledingadvies in een kledingzaak.

Onderzoek
Op de website ShoppingStreetInnovationLab.com staat wanneer welke innovatie waar te vinden is en worden de resultaten gedeeld. Het Shopping Street Innovation Lab is een samenwerkingsverband tussen de ondernemersvereniging van de Beethovenstraat, gemeente Amsterdam, trendbureau HBMEO, Stad&Co, retailconsultant Q&A, Store of the Future en het Store Innovation Lab van de HvA.

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs