Merk & Strategie

Amsterdammertje in de wolken boven Rotterdam

Sander Beekman, redactie | 28 oktober 2014, 9:50

Daredevils halen 12.000 euro op met abseil actie voor War Child.

Vijftien mensen deden de hoogste abseil op 151 meter en nog dertig andere gingen van 93 meter hoogte naar beneden vanaf het gebouw in Rotterdam. Het idee om te abseilen was geïnitieerd door Jop Blom, directeur van  en opgezet door

De actie is gedaan om aandacht te vragen voor War Child en de . Dit is een groep van honderd mensen die volgend jaar eind januari de Kilimanjaro zullen beklimmen. Gideon Tailleur, één van de intiatiefnemers en abseilers: &;In plaats van mijn directe omgeving om geld te vragen, probeer ik ludieke acties te bedenken voor merken in ruil voor donaties aan War Child. Doneren moet leuker worden en veel bedrijven willen maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat gat probeer ik te springen.&;

Als extra stunt liet Gideon zich, met zijn project , sponsoren door het ossenworstmerk  en deelde hij na de abseil actie gratis ossenworst uit bij Rotterdam Centraal. 

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Gerelateerde items War Child Amsterdammertje Gideon Tailleur

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs