Premium

Barbecuemerk Weber lanceert geïntegreerde campagne BBQ Cultures

De campagne - met een belangrijke rol voor de interactieve website - kwam tot stand in samenwerking met UncleGrey en MediaMonks.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Barbecuefabrikant Weber lanceert een pan-Europese campagne die tot stand is gekomen in samenwerking met UncleGrey. De campagne behelst een serie met televisiecommercials en . Zowel film- als digitale productie was in handen van MediaMonks.

Volgens het bureau versterkt de interactieve beleving die de website biedt, de verschillende &;barbecueverhalen&; van de campagne. Die verhalen spelen zich door heel Europa af. Elk verhaal op zich geeft aanleiding om bepaalde culinaire content (hoe fileer ik een vis, hoe maak ik mijn mes scherp, hoe lang en op welke temperatuur moet het vlees in de barbecue etc.) uit te diepen.

Tom Rijpert van MediaMonks regisseerde de films. Hij zegt over het project: &;Wat er interessant aan is, is dat de productie van de commercials en de website hand in hand zijn gegaan. Onder het schrijven en schieten van de film, zorgden we ervoor dat er voldoende materiaal werd gemaakt voor de commercials en voor - het meer uitgebreide verhaal van - de interactieve experience.&; Dat is dan ook de reden dat Jeroen van der Meer, interactive director bij MediaMonks, volledig betrokken was bij de opnames.

Dit is de commercial die in verschillende lengtes en versies zal worden uitgezonden:

;&; TVC

Dit is de direcor&;s cut (van Tom Rijpert) van ruim anderhalve minuut:

;s Cut

 

Credits
Brand/Client: Weber
Agency: Uncle Grey
Digital Production Company: MediaMonks
Film production: MediaMonks Films
Post production: MediaMonks Films

UncleGrey
Account Director: Charlotte Porsager
Chief Strategy Officer & Head of Digital: Lars Samuelsen
Executive Director: Jimmy Blom
Design Director: Michael Mandrup
Art Director: Carl Angelo
Digital Art Director: Mathias Nielsen
Creative Technologist: Karsten Kirkegaard

MediaMonks
Director: Tom Rijpert
Interactive director: Jeroen van der Meer
DOP: Robbie van Brussel
Art director: Nicolas Mollien
Executive digital producer: Joris Pol
Executive film producer: Noor van Geloven
Digital producer: Louise Martens
Post production producer: Marloes de Rijke

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie