Bureaus & Accounts

Bavaria na pitch naar N=5

Maarten Hafkamp, redactie | 13 juli 2016, 23:12

Het biermerk en bureau Selmore kondigden eerder dit jaar aan uit elkaar te gaan.

3MO begeleidde de pitch. N=5 wordt de Global lead agency voor het Bavaria-merk. N=5 onderscheidde zich in het pitchproces zowel met een strategische aanpak als een creatieve oplossing.

Ole Christern (N=5): &;Bavaria is de grootste zelfstandige bierbrouwer van Nederland en bijna 300 jaar oud. Een prachtig merk met veel tradities en ook een rijke reclame-historie. Wij hopen dat we daar samen met Bavaria een mooi vervolg aan kunnen geven om het merk weer verder te brengen, zowel in Nederland als daarbuiten.&

Het biermerk uit Lieshout is in veel landen actief met zowel premium pilsener als 0,0% varianten.

maakten Selmore en Bavaria bekend dat er na negen jaar een einde kwam aan de samenwerking. Volgens ​Diederick Hillenius van Selmore lag men niet meer op één lijn. ‘We kwamen er achter dat onze ambities en verwachtingen al een tijdje uit elkaar liepen. Als je echt respect hebt voor elkaar, dan moet je sterk genoeg zijn om in zo’n geval de relatie te beëindigen.&;

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Henny Nieuwenhuis

(14 juli 2016, 10:24)
http://www.etriple.nl
Nu maar hopen, dat Bavaria het geduld kan opbrengen om dit bureau de gelegenheid te geven om er eens "echt" bier van te maken. Als er één bureau dat zou moeten kunnen is dat N=5. Succes.
Avatar

Paul van Beers

(22 december 2016, 10:08)
http://www.fairwater.org
Bavaria is prima bier, een mooi merk, maar de nieuwe reklame heeft een veel te hoog ADHD gehalte, suggestief dat er "wat" in het bier zou zitten waardoor je zo gek gaat doen?

Dan gaat het bijna lijken op de Andrelon reklame, waarbij die vrouw ook volledig uit haar dak gaat na gebruik van de nieuwe shampoo.

Pas na 24 seconden wordt de Bavaria reklame video pas duidelijk en prettig te verteren, dus zou ik die eerste 24 seconden er gewoon maar uitlaten, dan heb je ook meer focus op de boodschap in de helft van de tijd.

Wel een opmerkelijke omslag; van een gezapig biertje ("zo... en dan nu een Bavaria") naar een ADHD gebeuren waar geen touw aan vast te knopen is. Weet niet of dat de verkoop zal gaan boosten?

Wat Bavaria juist groot maakte is de opmerkelijke reklame, waardoor je Bavaria gaat associeren met originaliteit en frisheid. De smaak is niet voor iedereen doorslaggevend.

Het feit dat nu de nadruk gelegd wordt dat het een familie bedrijf is, vind ik nogal oubollig en stoffig, dus geen lekkere frisse associatie als je een pilsje neemt.

Ik zou meer inzetten op weer originele "Out-of-the-Box" reklame, waarbij je even prettig op het verkeerde been wordt gezet, als een geintje "onder elkaar" dan als een traditionele familie bedrijf wat af en toe bij een verjaardagfeestje bij elkaar komt en dan Bavaria gaat drinken en dan een beetje dronken wordt en gek gaat doen.

Tis maar een mening en een idee.

@ "Proost"

Gerelateerde items Bavaria N=5 Selmore

Meer in channel Bureaus & Accounts

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs