Creatie & Campagnes

Blogplatform Cirqle start Fashion Week Amsterdam 2016 met vlog-report

Sander Beekman, redactie | 18 januari 2016, 14:30

Fashion-bloggers kregen de kans om als official Fashion Week-reporter het event te openen met een video.

De campagne werd ontwikkeld door en .

wilde opzet van de openingsvideo vernieuwen en riep zijn bloggers op, om zich aan te melden als vlogger voor de Fashion Week Amsterdam 2016. Uiteindelijk werd Lian Galliard () uitgekozen als vlogreporter en ontving ze front row tickets om verslag te doen van de opening.

‘Het is een sterk concept, omdat het merk de vlogger in haar kracht zet en tegelijk de Fashion Week een podium geeft bij haar volgers’, stelt  mede-oprichter van Business Tailors. ‘Het lukte daarnaast om Sony erbij te betrekken, waardoor het nog aantrekkelijker werd voor bloggers om te reageren. Uiteindelijk kozen wij voor om haar netwerk, maar vooral door haar enthousiasme. Zo’n filmpje moet namelijk wel vlot lopen, anders mist het alsnog zijn doel.’

Het doel van de Fashion Week is om designers, merken, potentiële kopers bij elkaar te brengen en om fashion-liefhebbers aan te spreken en te inspireren.

Maandag 18 januari is de laatste dag van de Fashion Week Amsterdam 2016.

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Steven Lammertink

(18 januari 2016, 16:53)
Link naar Cirqle is overigens: www.thecirqle.com
Avatar

anina net

(4 juli 2016, 16:26)
#amsterdamfashionweek16 is pretty big start especially since we are having a #FashionTech day ftday.splashthat.com which since Amsterdam is the original European hub of fashion tech, it will showcase a lot of etextiles, smart fashion clothing, and smart accessories along with VR and AR as applied to fashion. You wont want to miss it, vlog it, or not!

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs