Media

Brechtje de Leij: 'Een app is in de meeste gevallen compleet zinloos'

Redactie | 21 december 2016, 11:31

Wayne Parker Kent The Agency interviewde voor podcast The Brief deze week Brechtje de Leij, mobile expert, keynote speaker en momenteel Senior Product Manager bij Marktplaats.

In het interview praat De Leij over haar nieuwe boek ‘Mobiele Eenheid: Van Disruptie tot Digitale Strategie’. Ofwel: hoe bedrijven nog niet mobile ready zijn terwijl de consument dat wel is. Ook vertelt ze over de toekomst van mobile marketing. “Nederland is een voorloper op het gebied van mobile aan consumentkant, maar bedrijven zijn nog veel te weinig overgestapt naar mobile-first content.&;

&;Een app is voor bedrijven in de meeste gevallen compleet zinloos en is te vaak enkel ontwikkeld omdat marketeers dat een mooi verhaal vinden. Het is juist een kwestie van goed kijken naar wat er op dit moment gebeurt op je bestaande kanalen. Maak een goede analyse van je statistieken en schakel daar direct op door een experience te bieden die specifiek op mobiel gebruik is ingericht. Met de juiste content, snelheid en functionaliteiten.&;

De shownotes met alle bronnen en cases vind je

De aflevering is ook te vinden in de

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Laura Moeijes

(21 december 2016, 15:37)
Kijk. Dit vind ik leuk. Snapte de inhoud niet maar blij om Brechtje te horen.
Avatar

Brechtje de Leij

(21 december 2016, 19:55)
Dank Remco! wat denk jij dat de grootste uitdaging is voor content marketing voor 2017?
Avatar

Brechtje de Leij

(21 december 2016, 19:57)
Dank je Laura! Het was inderdaad wel een beetje een technologische aflevering. Maar waar het vanaf 2017 op neer gaat komen is dat techniek juist steeds minder in de weg gaat zitten. The best interface is no interface!
Avatar

Brechtje de Leij

(22 december 2016, 9:42)
Klopt Hans. Alleen dat met name snel (niet eindeloos laden van onnodig zware content) tonen van alle relevante informatie op een écht mobiel vriendelijke website is nog wel een ding. Zou willen dat bedrijven dat echt serieus aanpakken.

Gerelateerde items Brechtje de Leij Wayne Parker Kent The Brief

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs