Campagne: KPN kiest voor feelgood

De eerste campagne die N=5 voor KPN maakt staat in het teken van een positief post-crisis geluid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

November vorig jaar maakte KPN - na een uitgebreide bureauoriëntatie - de keuze voor N=5 . (Het account zat daarvoor sinds 2007 bij TBWA/Neboko.) Maandag 3 maart komt KPN met de eerste campagne van N=5 naar buiten. Het nieuwe merkthema luidt: Voel je vrij.

Met de introductie van 4G voor heel Nederland wordt dit merkthema geïntroduceerd met een grootscheepse campagne.

en N=5: &;KPN is de eerste provider die met 4G heel Nederland beslaat. In de campagne laat KPN zien hoe zij met 4G heel Nederland met elkaar verbindt. De campagne maakt duidelijk dat je pas echt vrij voelt, als je verbonden bent met de wereld om je heen. En dat maakt KPN mogelijk. Voor iedereen. In heel Nederland. Er is gekozen voor feelgood. Voor een post-crisis geluid. Een positieve toon waarmee KPN de rol pakt die haar betaamt; die van marktleider.&;

 

Muziek
De lyrics van de in de commercial gebruikte muziek (, bekend geworden door uitvoeringen van onder anderen Nina Simone, Michael Bublé en The Pussycat Dolls), komt ook terug in de (vier) buitenreclame-uitingen die N=5 ontwikkelde.

;s a new dawn.jpg

#039;s a new dawn.jpg?itok=9DSHm0n7" width="646" height="956" />

Pitch
In 2012 schreef KPN ook een pitch uit en besloot toen om bij TBWA/Neboko te blijven. Aline van Keulen, manager marketingcommunicatie KPN, destijds bij het uitschrijven van die pitch dat KPN was naar ‘een nieuw winnend communicatieconcept waarmee we onze diverse doelgroepen kunnen benaderen.’ KPN kreeg zowel uit de bureauhoek als van merkdeskundigen veel toen het in 2013 besloot wederom te gaan pitchen.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Yvette Belt-Beekman, Janice van den Bosch, Dave Frauenfelder
Creatie: Romke Oortwijn, Peter Hebbing & Bart Kooij
Vormgeving: Peter Hebbing & Geurt van Donkelaar (N=5) i.s.m. Dietwee
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Anouk Zink, Ralph Balk
RTV: Linda Kiphardt
Regisseur: Michael Wong
DOP: Mark Bliss
Editor: Taco Arts
Producer: Saskia Kok, Tom Raeymaekers
Postproduction: Hectic Electric
Geluid: Massive Music
Compositie: Massive Music
Animatie: Renoud Netjes
Fotografie: Thirza Schaap

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie