Campagne van de dag: De Doritos Jacked Straatrace

Met deze campagne haakt Doritos in op de groeiende trend van jongeren die hun brommer inruilen voor een 45 kilometer ‘waggie’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als je maar 45 kilometer per uur mag rijden, doe het dan in stijl. Dit vinden de bekende rappers in de commercial, Mr. Polska, Jebroer en raggamuffin Skinto. Zij hebben alle drie een ‘waggie’ omgebouwd naar hun smaak. Op de website van Doritos wordt afgeteld naar de straatrace, waar de rappers in hun eigen ‘waggie’ tegen elkaar strijden.

Mr. Polska heeft z&;n waggie aerodynamisch gemaakt, Skinto heeft de beste reflex en Jebroer heeft &;m van alle kilogrammen gestript en er zelfs een cabrio van gemaakt. Ze doen alles om te winnen. Het publiek kan ook winnen, door aan te geven wie er gaat winnen en in welke tijd. De winnaar wint een Doritos Jacked race ‘waggie’.  

Tessa van Breugel, brandmanager Doritos: ‘Vorig jaar lanceerde Doritos . Hiermee bereikten we 92% van de jongeren. Dit hopen wij weer te bereiken met deze nieuwste campagne. Ditmaal gaan we met het thema ‘brommer rijden’ aan de slag en opnieuw kiezen we voor een manier waarop we jongeren aansporen over ons merk te praten. Content speelt daarbij een cruciale rol en Fitzroy daagde ons uit hierbij echt de taal van de doelgroep te spreken.’ 

Credits:
Account: Marnix Tiggeloven
Klant: Pepsico NL Doritos, Tessa van Breugel
Strategie: Carlijn Danser en Jur Baart
Creatie: Marius Lichtendahl en Marvin The
Producer: Vincent Hagen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie