door Roderick Mirande, redactie | 24 december 2013, 11:25 in Creatie, Merk
Hooghoudt Goed Doen

Campagne van de dag: Hooghoudt onderstreept verbinding met Groningen

Familiedistilleerderij Hooghoudt brengt Groningse wensen in vervullen en laat dat zien in minifilms.

Wie goed doet, goed ontmoet. Aan dat motto geeft jeneverstoker Hooghoudt invulling door financiële hulp te bieden aan relatief kleinschalige regionale initiatieven. Het doel is 'trakteren op verbinding'.

Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt: ‘We zijn dankbaar voor de jarenlange trouw van de Groningers. En wat is een blijvender traktatie dan te zorgen voor verbinding tussen Groningers, in het klein of in het groot?’

Aanleiding voor de weldoenerij is de 125-jarige verjaardag van Hooghoudt. Groningers werden uitgenodigd om wensen in te sturen. Hooghoudt: 'In een paar weken kwamen ruim 560 wensen binnen. Samen met de Groningers werden vijf wensen gekozen en gerealiseerd.'

Lid van de familie Bert Hooghoudt zegt gekozen te hebben voor concrete wensen die op relatief korte termijn realiseerbaar zijn, maar tegelijk zorgen voor een blijvend effect. Hooghoudt: 'Ik ben dankbaar dat we al vier generaties in de Groningse maatschappij mogen staan en blij dat we zo iets terug kunnen doen.’

Hooghoudt koos ervoor om de verhalen die dat opleverde te vatten in minifilms. Eén daarvan is hieronder te zien. De andere vier op de speciaal daartoe in het leven geroepen website.

(Bureau/Productie: Dizain/MotionMinded)

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Hooghoudt Goed Doen