Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola en Pepsi ‘winnaars’ Voodoo Marketing Award 2015

Beide merken hebben onderzoeken gesponsord die moeten bewijzen dat suiker niet slecht voor ons is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ronald Voorn maakte vandaag de &;winnaars&; bekend tijdens een webinar over Voodoo Marketing. Vanaf half september konden mensen stemmen op merken die voodoo-achtige activiteiten inzetten om het (koop-) gedrag van consumenten te beïnvloeden. Een ruime meerderheid van de stemmen ging naar Coca-Cola en Pepsi. 

Van Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf verscheen half september het boek : een overzicht van alle beïnvloedingstechnieken en daarnaast een pleidooi om hier zorgvuldig mee om te gaan. Want: ‘Het vertrouwen (van de consument) is het nieuwe goud’. 

Andere genomineerden voor de Voodoo Marketing Award waren:  KLM, Staples, BCC, Visual, Albert Heyn vruchtensappen, Blendle, LinkedIn, Google, MotiveMetrix en Booking.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in