#Commuteless staat op tegen huidige werkcultuur

#Commuteless is een reactie op diverse onderzoeken die aantonen dat pendelen tussen woon- en werkplaats slecht is voor onze gezondheid en de planeet.

Provocerend

Content zal worden verspreid via social media en provocerende digitale billboards op belangrijke reislocaties, zoals Amsterdam CS. De advertenties laten zien wat de reizigers allemaal zouden kunnen doen als ze niet aan het reizen zijn, zoals genieten van de liefde en het leven. Op de website kunnen forenzen uitrekenen hoeveel tijd zij verspillen aan het reizen. Het initiatief moedigt forenzen aan één dag in de week buiten kantoor te werken.

Ongezond

‘De meeste mensen moeten vijf dagen in de week heen en weer reizen tussen hun woon- en werkplaats. Maar is dit echt nodig? Het lijkt raar’, zegt medeoprichter en woordvoerder Tali Bielski.  ‘Met name voor de jongere generatie werkenden, die toch vaak een frisse en gezonde kijk hebben op de balans tussen werk- en privéleven.’ Volgens Bielski heeft onderzoek aangetoond dat mensen die meer dan 45 minuten per dag moeten reizen, 40% meer kans hebben op een echtscheiding en dat mensen die dagelijks meer dan 50 kilometer moeten reizen, meer kans hebben op obesitas.

Achtergrond

is een non-profitinitiatief, bedacht door Tali Bielski, Rachel Tienkamp-Beishuizen en George Gurkovsky als resultaat van de Urban Mobility challenge op de THNK School Of Creative Leadership. De strategie van de beweging is ontwikkeld door The Brave New Now. De Australische fotograaf en blogger Nirrimi Firebrace doneerde fotografie voor de campagne, Ngage Media de digitale mediaruimte. OddOne ontwikkelde de animaties en motion graphics. De website is ontwikkeld door Owen Van Dijk en de Digital Channels-adviseur was Tamara Van Den Ban.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie