Coolblue grote winnaar bij De Beste Social Media Awards

Yolanthe Sneijder-Cabau 'wint' in de categorie 'Slechtste Bericht' met beruchte Yolanthe tweet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens een groot feest in B-Amsterdam zijn de winnaars bekend gemaakt van De Beste Social Media Awards (DBSMA). Er werden prijzen uitgereikt in tien categorieën, waarbij in elke categorie telkens sprake is van een overall winnaar (50% publiek en 50% jury) en een door de jury verkozen winnaar.

Grote winnaar dit jaar is Coolblue dat - opgeteld over beide klassementen - als enige merk vier awards in de wacht sleepte, waaronder die voor het ‘Beste Merk’ en de  ‘Beste Grap’. KLM volgt met drie prijzen, waaronder die voor ‘Beste Reactie op een bedrijf’ en ‘Beste Visueel’. Stabilo, ABN Amro en Vodafone zijn ieder twee keer bekroond.

De prijs voor de Beste Inhaker ging naar Centraal Beheer Achmea (bureau: Digitas LBi en DDB & Tribal), dankzij post op Facebook. De juryprijs ging naar Stabilo (bureau: Yune) voor van de wereldgoal die Robin van Persie scoorde tegen Spanje. De jury vond de inhaker tevens een Grand Prix waard.

Voor Heineken, met zes nominaties vooraf de gedoodverfde winnaar, viel de oogst van de avond wat tegen, met één juryprijs in de categorie &;Beste Visueel.

Yolanthe wint categorie &;Slechtste Bericht&;

In de categorie Slechtste Bericht gingen de meeste stemmen ruim naar Yolanthe Sneijder-Cabau, uiteraard vanwege haar beruchte Yolanthe tweet.

Jochem Myjer werd uitgeroepen als beste BN’er op social media. Arjen Lubach nam in die categorie de Juryprijs in ontvangst.

Kijk voor een overzicht van alle winnaars en genomineerden.

In totaal werd er dit jaar zestigduizend keer gestemd, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. DBSMA-oprichter Diederik Broekhuizen spreekt van ‘een prachtig resultaat’.

Dat Coolblue de grote winnaar is, bewijst wat hem betreft ‘dat je met menselijke, humoristische social media een webshop echt een social smoel kan geven. We zien sowieso dat het publiek én de jury menselijkheid en herkenbaarheid van merken belonen. Ook is video definitief geïntegreerd: van zeven winnaars zijn dit jaar de video&;s bekroond.’

Winnaars (50% publiek en 50% jury):

Beste Inhaker - Centraal Beheer Achmea   
Beste Creatief - ABN AMRO
Beste Tekst - Vodafone
Beste Grap - Coolblue
Beste Visueel - KLM
Beste Reactie op een consument - Coolblue
Beste Reactie op een bedrijf - KLM
Beste Merk - Coolblue
Beste BN’er - Jochem Myjer
Slechtste bericht - Yolanthe Sneijder-Cabau

Juryprijzen:

Grand Prix Jury - Stabilo
Beste Inhaker - Stabilo
Beste Creatief - ABN Amro
Beste Tekst - Vodafone
Beste Grap - Nationale Politie
Beste Visueel – Heineken
Beste Reactie op een consument - Coolblue
Beste Reactie op een bedrijf - Tele2
Beste Merk - KLM
Beste BN’er - Arjen Lubach
Slechtste Bericht - Kim Feenstra

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie