Creatie & Campagnes

De eerlijke selfie van Dove

Roderick Mirande, redactie | 22 januari 2014, 14:58

Het vervolg op Dove's real beauty campagne, stelt de zelfgemaakte smartphonefoto centraal.

Na het succes van 'Real Beauty Sketches' in 2013 (o.a. Grand Prix in Cannes) komt het Unilevermerk Dove wederom met een vervolg op het thema, dat zojuist het tienjarige jubileum vierde.

Nu met de selfie als centraal thema, het zelfgemaakte snapshot dat zorgeloosheid in wie je bent en hoe je eruit ziet 'to the max' brengt. Zo lijkt dat althans. Maar de werkelijkheid van een onzeker tienermeisje is anders.

Deze brand documentaire is gemaakt door Cynthia Wade, die in 2007 een Oscar won voor de korte documentaire Freeheld.

'Selfie' ging afgelopen zondag in première bij Sundance Institute's Women bij Sundance brunch in Park City, Utah.

Drie minutenversie:

Acht minutenversie:

Credits:
Client: Dove
Director: Cynthia Wade
Production Company: Recommended Media

Bron: Adweek

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Media en Creatie

Reacties op dit artikel (2)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Annedien Hoen

(23 januari 2014, 12:38)
http://www.theluminaries.nl

Zoals vaker aangehaald: Dove kan dit wel doen, maar zo lang Axe (een ander merk van Unilever) ondertussen nog vrouwen objectiveert is Unilever geen geloofwaardige afzender.

Avatar

Wouter van de Ridder

(23 januari 2014, 14:01)

@ Annedien. Waar zie jij Unilever als afzender? Niet heel erg duidelijk en ik denk ook niet dat veel mensen daar mee bezig zijn, behalve marketeers ;-). De massa ziet Axe en Dove gewoon als 2 merken, en zullen niet zoveel bezig zijn met het moedermerk vermoed ik.

Gerelateerde items Dove Real Beauty Selfie